افزایش ۴۹ درصدی خدمات حمل‌ونقل قزوین به زوار اربعین نسبت به سال گذشته
کد خبر: 4168511
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

افزایش ۴۹ درصدی خدمات حمل‌ونقل قزوین به زوار اربعین نسبت به سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ناوگان حمل‌ونقل این استان در طرح اربعین حسینی امسال قریب به ۳۳ هزار زائر اربعین را جا‌به‌جا کرد و میزان اعزام زائران و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای طی این مدت نسبت به طرح اربعین سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

زوار اربعین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، با اشاره به جابه‌جایی قریب به ۳۳ هزار زائر اربعین با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین، اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل این استان در طرح اربعین حسینی امسال ۱۶ هزار و ۲۴۰ زائر را در مسیر رفت و ۱۶ هزار و ۶۸۲ زائر را در مسیر بازگشت از مهران به مقصد قزوین جابه‌جا کرد و میزان اعزام زائران و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای طی این مدت نسبت به طرح اربعین سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت برای جابه‌جایی این تعداد زائر ۴۶۵ برگ صورت وضعیت برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان در مسیر رفت و ۴۳۹ برگ صورت وضعیت در مسیر بازگشت به قزوین صادر شد و با توجه به موج بازگشت زائران و حجم بالای تردد به ویژه در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریورماه تعدادی از دستگاه‌های جمعیت هلال احمر، سازمان اتوبوسرانی شهرداری و شرکت‌ها نیز برای بازگشت زائران به کار گرفته شد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در قالب کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین پرداخت و گفت: فعالیت‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین در حوزه جابه‌جایی زائران از ایام پیش از اربعین با برگزاری چندین جلسه و دوره‌های آموزشی و توجیهی ویژه رانندگان، مدیران فنی و تشکل‌های صنفی حوزه مسافر انجام شد و طی اجرای طرح نیز با بازدیدهای منظم از پایانه مسافربری، استقرار ۶ تیم در مرز مهران و  فرایند سکوداری و رسیدگی به شکایات زائران ادامه یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در پایان بیان کرد: به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران در طول اجرای این طرح نسبت به آماده‌باش مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، آماده‌سازی راهدارخانه‌های طول مسیر و استقرار گشت‌های راهداری جهت نظارت بر خدمات به زائران و بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی اقدام شد.

انتهای پیام
captcha