نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا با معرفی برترین‌ها امروز به کار خود پایان می‌دهد
کد خبر: 4167939
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا با معرفی برترین‌ها امروز به کار خود پایان می‌دهد

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا امروز با معرفی برترین‌ها در بخش‌های تعزیه، کتیبه و پرچم، عکس عاشورا و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان می‌دهد.

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا با معرفی برترین‌ها امروز به کار خود پایان می‌دهدبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از ستاد خبری نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان این که آیین پایانی این سوگواره فردا شب با معرفی برترین‌های این سوگواره در بخش‌های تعزیه، کتیبه و پرچم، عکس عاشورا و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان می‌دهد، گفت: برگزیدگان در بخش‌های مجموعه عکس و تک عکس از سوی هیئت داوران بخش عکس متشکل از «محسن کابلی»، «سعید فرجی»، «عباس میرهاشمی»، «حمید سبحانی» و «احسان کمالی» معرفی می‌شوند.

صادقی ادامه داد: «داوود فتحعلی بیگی»، «محمدحسین ناصربخت»، «علی عزیزی» و «قاسم مهرنیا» و «حسین حصاری» نیز برگزیدگان بخش تعزیه را در بخش انفرادی و گروهی اعلام  خواهند کرد.

وی با بیان این که برگزیدگان بخش کتبه و پرچم نیز  پس از بررسی آثار از سوی هیئت داورانی متشکل از «غلامرضا معروف»،«سید سعید کریمی» و «مصطفی معمی وند» معرفی می‌شوند ، اظهارکرد: «سیده زهرا فخر نبی»، «مهسا ارزمانی» و «یاسرنیکنام» نیز برترین‌های خود را در بخش طراحی لباس عاشورا اعلام می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی به بخش‌های در نظر گرفته شده در آیین پایانی سوگواره اشاره کرد، افزود: هنرنمایی نسل از تعزیه خوان‌های پیشکسوت، جوانان و نوجوانان، روایتگری بخشی «حسین ولی نژاد» دارنده درجه یک هنری، اجرای ضرب زورخانه‌ای توسط «مرشد مشکان» و تجلیل از 9 نفر از پیشکسوتان تعزیه خراسان‌شمالی در زمره برنامه‌های در نظر گرفته شده در این آیین پایانی سوگواره است.

براساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان‌شمالی از شانزدهم ماه جاری در بخش‌های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده است که پس از داوری ۷ اثر تعزیه در بخش انفرادی، و ۱۴ اثر در بخش گروهی در تماشاخانه شمس و ترنج  امشب با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha