مسئولان اوقاف در کنار مردم به رفع مشکلات جامعه کمک کنند
کد خبر: 4167581
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

مسئولان اوقاف در کنار مردم به رفع مشکلات جامعه کمک کنند

امام جمعه موقت ملایر گفت: امروز مسئولان اوقاف در کنار مردم و دولت بوده و در راستای رفع مشکلات جامعه از جمله مسکن جوانان و در اختیار دادن زمین‌های اوقافی برای ساخت مسکن، اشتغال و کمک به جوانان همکاری کنند.

امتم جمعه موقت ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌‌الاسلام احسان ترکاشوند، امام جمعه موقت ملایر، امروز جمعه 18 شهریور ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به قیام 17 شهریور ماه اظهار کرد: در این قیام مردم تهران علیه طاغوت شعار دادند و طبق اعلام رسمی بیش از 88 نفر به شهادت رسیدند، امروز باید قدر این انقلاب را بدانیم که با خون هزاران شهید به دست آمده است.

وی بیان کرد: اگر امروز در جمهوری اسلامی مشکلاتی وجود دارد در برابر حکومت طاغوت قبل از انقلاب واقعا چیزی نیست، طاغوت از بین رفته است و این انقلاب امتداد حکومت اسلامی رسول خدا و اهل بیت است، به فرموده رهبری مبادا غبار فشار و تورم و سختی‌های اقتصادی بر خدمات دولت پرده بیندازد و ما این خدمات را نادیده بگیریم.

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به احیای واحدهای تعطیل، خدمات در روستاها، جاده‌ها و... توسط دولت، افزود: دولت جهادی و انقلابی در حال فعالیت است البته مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم که امیدواریم در ماه‌های آینده این مشکلات حل شود.

وی ضمن تقدیر از موکب داران ایرانی و عراقی  در خدمات رسانی به زائران اربعین، گفت: بنده به نوبه خودم از دولت و ملت عراق ویژه تشکر می‌کنم، وقتی می‌‌بینیم که هنگام جمع آوری موکب‌ها گریه می‌کنند این بها و ارزشش فقط اهل بیت است و موکب داران ایران نیز در این مسیر واقعا چیزی کم نگذاشتند که ویژه جای تقدیر دارد.

ترکاشوند به بیانه گام دوم انقلاب توسط رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری گام دوم انقلاب را زمینه ساز ظهور دانسته و اخیرا فرمودند به قله نزدیک شده‌ایم فتح قله به معنای این نیست که کار تمام است بلکه راه و چشم انداز جدیدی برای آینده است باید خدمت کنیم و به جلو حرکت کرده و به زودی بر قله جهان خواهیم ایستاد.

وی اشاره کرد: برای تحقق تمدن اسلامی موارد نیاز است که برخی از آنها از جمله از بین رفتن طاغوت است که در سال 57، ایجاد نظام اسلامی با وجود برخی کاستی‌ها را طی کرده‌‌ایم، اسلامی شدن تک تک اجزای جامعه، ایجاد جامعه اسلامی و در آخر تمدن اسلامی و الگو شدن برای جهان را داریم که این هم دور از دسترس نیست.

خطیب جمعه موقت ملایر با گریزی به اغتشاشات سال گذشته با بیان اینکه حجاب بهانه دشمن در این اغتشاشات بود، تأکید کرد: اکثریت جامعه اسلامی ما قائل به حجاب اسلامی هستند و امروز برای رفع مشکل بد حجابی جامعه دو رکن فرهنگ سازی و اجرای قانون یک اصل و ضرورت است.

وی ضمن گلایه از اجرا نشدن قانون اسلامی برخورد با بدحجابی و بی حجابی  توسط دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه در کشور، تصریح کرد: توجه نکردن به این مسئله باعث بی‌سامانی شده و امروز ما باید قانون را به عنوان نه قانون مستحب بلکه یک الزام اسلامی در برخورد با بی‌حجابی اجرا کنیم در جامعه اسلامی این پذیرفتنی نیست که هر روز شاهد کشف حجاب افراد جدیدی باشیم افرادی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند باید ملزم به قانون باشند.

وی یادآور شد: امروز همه ما باید با جهاد تبیین در رفع این آسیب‌ها و نابسامانی‌ها تلاش کرده و در مقابل این جنگ دشمن بایستیم.

ترکاشوند در ادامه به هفته وقف اشاره کرد و گفت: در اسلام به وقف سفارش شده و یک باقیات و صالحات است  امروز مسئولان اوقاف باید در کنار مردم و دولت بوده و در راستای رفع مشکلات جامعه از جمله مسکن جوانان و در اختیار قرار دادن زمین‌های اوقافی برای ساخت مسکن، اشتغال و کمک به جوانان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اعتماد سازی و شفاف سازی از سوی اوقاف باید انجام شود، گفت: ما انتظار داریم که مسئولان اوقاف در راستای توسعه و پیشرفت استان و شهرستان همکاری بیشتری داشته و اقدمات خود را از طریق رسانه‌ها شفاف سازی کنند.

 

انتهای پیام
captcha