همایش اربعین موجب شکل‌گیری شبکه‌ای از روابط اجتماعی در بین‌الملل شد
کد خبر: 4167560
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

همایش اربعین موجب شکل‌گیری شبکه‌ای از روابط اجتماعی در بین‌الملل شد

امام جمعه همدان با بیان اینکه همایش بزرگ اربعین نماد وحدت در جامعه اسلامی بود و باعث ایجاد و شکل‌گیری شبکه‌ای از روابط اجتماعی در شبکه بین‌المللی شد، گفت: این مانور بزرگ شیعه دشمن را دچار رعب و وحشت کرد.

آیت‌الله حبیب‌الله  شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه 17 شهریور ماه، در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: در بخشی از زیارت اربعین امام صادق(ع) وقتی فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) را مطرح می‌کند می‌‌بینیم که امام حسین(ع) خود را فدا می‌کند تا بشر را از جهالت نجات دهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین درد و مشکل جامعه جهالت است و جامعه جاهل برای امام معصوم خطرناک می‌شود، گفت: در جامعه‌ای که نسبت به قرآن  و معارف الهی آگاهی ندارد و مسیر را نمی‌شناسد، آگاهی نیاز است، لذا امام حسین(ع) خود را هزینه کرد تا جهالت را از جامعه بردارد و جامعه عاقل شود، جامعه عاقل جامعه‌ای است که آگاهی دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همایش بزرگ اربعین نماد وحدت در جامعه اسلامی بود و باعث ایجاد و شکل‌گیری شبکه‌ای از روابط اجتماعی در شبکه بین‌المللی شد، افزود: واقعا برای دشمن غیر باور بود، این مانور بزرگ شیعه دشمن را دچار رعب و وحشت کرد، آن را در رسانه‌های خود منعکس نکرده و این همایش بزرگ شیعه را مخفی کردند در این راهپیمایی بزرگ اصول اخلاقی زیادی حاکم شد که باید تبدیل به الگوی رفتاری در همه زمان‌ها و مکان‌ها شود.

وی اضافه کرد: در این راهپیمایی اصول اخلاقی بسیار زیبایی  از جمله وحدت، تعاون، آزادگی، ایثار و گذشت، تکیه بر نقاط مشترک حول محورهای دینی و... را دیدیم که این اصول نیازمند استمرار و توسعه در جامعه است و نباید منحصر به اربعین باشد بلکه باید در سطح جامعه رشد پیدا کند، پرهیز از اختلافات و دو قطبی‌ها، گذشت‌ها، اندیشیدن به دیگران،  تقدم دیگران باید در جامعه رشد پیدا کند.

وی ضمن تقدیر از مردم و برپایی 150 موکب در همدان گفت: روح حاکم بر این مسائل شعائر است اما باطنش محور قرار گرفتن در اجتماع بوده و همه یک هدف واحد دارند که در اینجا باید از همه نیروهای نظامی و انتظامی،  امنیتی، دستگاه‌ها و مسئولان، مردم و موکب دارن و.. در برگزاری این همایش پیاده روی و خدمت رسانی به زائران زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کرد.

خطیب جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به دیدار هیئت‌های دانشجویی با رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار جوانان را مایه امید دانستند، امروز با توجه به تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن، در دنیایی که بحران معنویت و هویت است و در تمدن بشری که اخلاق به بن بست رسیده و شاهد مصرف گرایی، تنوع طلبی و هوسرانی بی حد و مرز هستیم وهمه اینها وجدان اخلاقی جامعه را سست می‌کند می‌بینیم جوان ایرانی مقاومت می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز جوان نورانی ایرانی را می‌بینیم که در برابر این همه هجمه‌ها در برنامه‌هایی مذهبی، شب های قدر، اعتکاف، همایش پیاده‌روی اربعین حضوردارد و این همان چیزی است که رهبری  تعبیر امید را برای جوان ایرانی به کار  می‌برد.

شعبانی یادآور شد: جوان ایرانی نماد استقامت و مقاومت است که البته در این بحران‌ها بسیاری از جوانان هم دچار آسیب‌ها از هجمه‌های دشمن می‌شوند که جای غصه دارد، اما ذات و چهره جوان ایرانی نماد نورانیت و پاکی است حتی بانوی جوانی که حجاب ندارد اما محفوظ به حیا است و امروز نیاز  به آگاهی بخشی دارد.

امام جمعه همدان یادآور شد: با همه تحریم‌ها، مشکلات، و برنامه‌های دشمن جوان ایرانی امروز در عرصه‌های مختلف علمی، فناآوری، فرهنگی، نانو، پزشکی، هوا و فضا، و... به موفقیت های بزرگی دست یافته و با مقاومت و ایستادگی به راه خود ادامه می‌دهد و این همان امید به جوان‌ها در فرمایشات رهبری است، امروز باید به جوان ایرانی برای رسیدن به فتح قله میدان و بها داد و جوان را درک کرد تا جوانان و نخبگان با خود باوری  به قله های موفقیت بیشتر دست یابند.

وی در پایان بر رعایت عدالت و پیگیری  تبدیل وضعیت نیروهای قرارداری توسط مسئولان تأکید کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی و شهید مدنی،  گفت: شهید مدنی خدمات بزرگی را در دوان قبل و بعد ار انقلاب برای این نظام و مردم متحمل شدند و بر گردن همه ما حق دارند.

انتهای پیام
captcha