مراسم «دلدادگان حسینی» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 4166603
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

مراسم «دلدادگان حسینی» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری مراسم راهپیمایی «دلدادگان حسینی» از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریور همزمان با روز اربعین در قزوین خبر داد.

جاماندگان اربعین

یوسف پورآرین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، ضمن اشاره به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در استان قزوین، گفت: مراسم راهپیمایی «دلدادگان حسینی» در قزوین با محوریت ستاد مردمی اربعین و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان همچون سال‌های گذشته در روز اربعین برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: مراسم راهپیمایی دلدادگان حسینی در شهر قزوین روز چهارشنبه ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی ساعت ۹ صبح از میدان میرعماد آغاز خواهد شد و تا صحن امامزاده حسین(ع) قزوین ادامه خواهد داشت ضمن اینکه برگزاری این مراسم تا کنون در ۲۰ نقطه شهری و ۶۰ نقطه روستایی قطعی شده است.

این مسئول گفت: در مسیر راهپیمایی بالغ بر ۴۰ موکب مردمی جهت پذیرایی و انجام امور فرهنگی، تبلیغی و پزشکی میزبان عزاداران حسینی خواهند بود؛ از جمله موکب‌های مستقر در مسیر می‌توان به استقرار موکب سلامت با همکاری هلال احمر و موکب حوزه علمیه با محوریت جهاد تبیین اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اجرای مراسم سخنرانی و برگزاری مراسم سینه‌زنی و عزاداری توسط ذاکرین اهل‌بیت(ع) در انتهای مسیر و در صحن امامزاده حسین(ع) حدود یک ساعت پیش از نماز ظهر و عصر برنامه‌ریزی شده و از مردم استان قزوین دعوت می‌کنیم به صورت خانوادگی در این مراسم حضور داشه باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان بیان کرد: در طول مسیر برگزاری مراسم دلدادگان حسینی در شهر قزوین جهت احیای عزاداری سنتی، مراسم چهارپایه خوانی با حضور مداحان اهل بیت(ع) پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha