به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سعید اسدی، مسئول کمیته خدمات و امور رفاهی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)، در سخنانی به تشریح اهم خدمات رفاهی در موکب آستان مقدس پرداخت و گفت: کمیته خدمات و امور رفاهی موکب شامل بخشهای مختلفی همچون غرفه تعمیرات کیف و کفش و چمدان، غرفه تعمیرات کالسکه و ویلچر، غرفه تعمیرات عینک، غرفه خیاطی، ایستگاههای صلواتی، امور نظافتی، حمام و سرویسهای بهداشتی و اسکان است.
وی به تلاشهای شبانهروزی خادمان موکب آستان در کمیته خدمات و امور رفاهی برای زوار اشاره کرد و افزود: این بخش از موکب همانند سایر قسمتهای موکب بهصورت ۲۴ ساعت شبانهروزی مشغول خدمترسانی به زوار است و حتی برخی خدام در شبانهروز حدود دو ساعت خواب و استراحت دارند.
اسدی با اشاره به توزیع غذای نذری از روز اول آغاز به کار رسمی موکب بین زوار بیان کرد: روزانه حدود ۱۲ هزار وعده شامل صبحانه، ناهار و شام بین زائران و عاشقان سیدالشهدا(ع) توزیع میشود، البته این تعداد غیر از توزیع میانوعده ساندویچ است. روزانه بهطور متوسط هفت هزار لیوان شربت، شش هزار پیاله بستنی، دو هزار لیوان چای و مقدار زیادی میوه بین زائران سیدالشهدا(ع) توزیع میشود.
وی به انگیزه خود و سایر خدام و همکاران این موکب اشاره کرد و گفت: همه ما به یک هدف مشترک در اینجا گردهم آمدهایم و آن خدمت به زوار سیدالشهدا(ع) و کسب رضایت آن حضرت است. ما بر رعایت دقیق بهداشت در ایستگاههای صلواتی و سایر قسمتها تأکید داریم و امیدواریم که درنهایت بتوانیم رضایت زوار عزیز را داشته باشیم. امیدواریم مسئولان آستان مقدس با کمک خیرین بتوانند نسبت به افرایش جای خواب و استراحت برای زوار اقدامات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام