اعزام 125 دستگاه اتوبوس به نجف در اربعین
کد خبر: 4166162
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

اعزام 125 دستگاه اتوبوس به نجف در اربعین

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: 125 دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی به زائران اربعین از مشهد به نجف اعزام شده است.

اتوبوسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسن کریمدادی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، در تشریح جزئیات برنامه اعزام کاروان هزار نفره خدام‌الحسین(ع) به نجف برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما از ابتدای فرآیند اعزام این بود که مشکلاتی همچون سال گذشته پیش نیاید، یعنی طوری نشود که اعزام ناوگان اتوبوس‌ها منجر به راه‌بندان جاده شود و در مهران هم در روند خدمت‌رسانی اشکال ایجاد شود به همین دلیل، هم‌افزایی مطلوبی میان مدیریت شهری مشهد با پلیس راهور به وجود آمد.

وی افزود: بر این اساس تدبیر شد که فرآیند اعزام به‌ صورت مرحله ‌به‌ مرحله انجام شود و به همین دلیل، ابتدا 34 دستگاه اتوبوس به مهران اعزام و در موقعیت‌های خدمتی مستقر شدند و پس از استعلام وضعیت و بررسی چالش‌های موجود، مابقی ناوگان راهی مهران شدند و اندک مشکلات موجود نیز برطرف شد.

کریمدادی اضافه کرد: مجموعه همکاران ما در سازمان اتوبوسرانی برنامه‌ریزی دقیقی در این باره انجام داده‌اند و مدیریت شده تا اعزام 125 دستگاه اتوبوس به نجف در روند خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در مشهدالرضا(ع) لطمه‌ای وارد نکند، این ناوگان از اتوبوس‌های ذخیره هستند که ابتدا معاینه فنی سخت‌گیرانه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند تا از سلامت فنی آن‌ها به‌طور کامل اطمینان کسب شود و سپس راهی نجف شدند که به دلیل نقص فنی، اتوبوسی از روند خدمت خارج نشود.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سؤالی پیرامون هزینه حمل‌ونقل زائران توسط این اتوبوس‌ها، بیان کرد: فعلاً در این باره تصمیم‌گیری نشده و مجموعه مدیریت شهری در مشهد پیرو تدبیر وزارت کشور است، برای اینکه موضوع کرایه‌ها دچار چنددستگی نشود و حمل‌ونقل چندنرخی صورت نگیرد، هر تصمیمی که دولت برای هزینه‌های حمل‌ونقل اتخاذ کند، در ناوگان اعزامی شهرداری مشهد نیز به آن عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: فرآیند اعزام چه در بخش تجهیزات فنی و ماشین‌آلات تخصصی و چه در بخش نیروی انسانی به‌صورت مرحله ‌به‌ مرحله انجام شده و اکنون در مراحل پایانی آخرین بخش کاروان هم اعزام می‌شود تا اتوبوس‌ها در مهران و نجف مستقر شوند.

کریمدادی گفت: تعدادی از مدیران میدانی کارگروه اربعین هم به‌ صورت مستقیم بر فرآیند خدمت‌رسانی نظارت خواهند داشت تا در نهایت، رفاه همشهریان مشهدی و هم‌وطنان ایرانی در زیارت مقدس اربعین، بیش از پیش تأمین شود.

انتهای پیام
captcha