خدمت‌رسانی جامعه پزشکی کاشان به زائران اربعین حسینی
کد خبر: 4165959
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

خدمت‌رسانی جامعه پزشکی کاشان به زائران اربعین حسینی

همزمان با ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، جامعه علوم پزشکی شهرستان کاشان موکب بهداشتی درمانی خود به نام «ام‌ابیها» را با حضور ۱۴۰ نفر از کادر درمان شامل پزشکان متخصص، پرستاران، پیراپزشکان و مشاوران در عمود ۱۴۰۲ دایر کرده است. 

موکب بهداشتی درمانی ام‌ابیها در مسیر پیاده‌روی اربعیندر میان ۲۰ موکب شهرستان کاشان در مسیر پیاده‌روی نجف اشرف تا کربلای معلی، موکب امامزاده طاهر(ع) طاهرآباد کاشان علاوه بر پذیرایی از زائران اربعین حسینی و راهنمایی آنان، در هفتمین سال فعالیتش برای دومین‌بار، موکب بهداشتی درمانی خود به نام «ام‌ابیها» را دایر کرده است.

مجتبی نادری طاهری، پایه‌گذار موکب بهداشتی درمانی «ام‌ابیها» در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان گفت: این موکب به یک‌هزار زائر در تمام ساعات شبانه‌روز به‌صورت تخصصی، خدمات بهداشتی و درمانی عرضه می‌کند که هزینه‌های این کار بزرگ را خادمان این موکب اعم از کادر درمان و خیران به‌صورت خودجوش تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه موکب امامزاده طاهر(ع) را دکتر محمد مهدی‌زاده پایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: عمده خدمات موکب «ام‌ابیها» شامل ویزیت و معاینه تخصصی پزشکی، سرم‌درمانی، ماساژ، آموزش بهداشت، تزریقات، پانسمان، درمان تاول، بستری موقت و درمان از راه طب مکمل یعنی اوریکو لوتراپی، طب سنتی و... است.

پایه‌گذار موکب بهداشتی درمانی «ام‌ابیها» درباره اینکه بخشی از داروهای تأمینی از راه کمک‌های مردمی و فراخوان جمع‌آوری شده است، افزود: بخش دوم با کمک خیران و داروخانه‌های کاشان و آران و بیدگل و بخش سوم نیز از طریق مراکز پزشکی هلال احمر فراهم شده است.

وی در پایان با تشکر از کمک‌های فرمانداری کاشان، رئیس ستاد عتبات عالیات و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: در این خدمت‌رسانی، ۱۰ نفر از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، چهار نفر مترجم و دکترای زبان و ادبیات عرب از اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و کارشناسان مشاوره با ما همراه هستند که مشاوره زائران در خصوص فرزندآوری، ازدواج، خانواده، مامایی و... از دیگر خدمات این موکب به شمار می‌رود.

یادآور می‌شود، مجتبی نادری طاهری، مدیر فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از قاریان قرآن است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha