استقرار 40 هزار نیروی امنیتی برای حفاظت از زائران اربعین کربلا
کد خبر: 4163140
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

استقرار 40 هزار نیروی امنیتی برای حفاظت از زائران اربعین کربلا

وزیر کشور عراق ضمن اعلام برگزاری مهم‌ترین نشست امنیتی امروز در بغداد ویژه تامین امنیت مراسم اربعین گفت که بیش از 40 هزار نیروی امنیتی برای حفاظت از زائران بسیج شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، با توجه به آغاز طرح ویژه خدمات رسانی به زائران اربعین از پس فردا شنبه 28 مرداد ماه برابر با اول ماه صفر در عراق، مسئولین عراقی نشست‌های فشرده‌ای برای اطمینان خاطر از تأمین امنیت و خدمات به زائران اربعین برگزار می‌کنند.

استفاد از پهپاد

عبد الأمير الشمري، وزیر کشور و رئیس کمیته عالی امنیتی اربعین امروز پنجشنبه در سفر به استان کربلای معلی با بیان اینکه طرح ویژه اربعین امسال با سال‌های قبل متفاوت است، گفت که اجرای این طرح از روز شنبه برابر با اول ماه صفر در عراق آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر ایمن بودن کامل مسیر نجف اشرف به کربلای معلی گفـت: ما امروز طی نشست امنیتی با فرماندهان امنیتی در استان کربلای معلی موضوع تامین امنیت مسیرهای عبور زائران و تقسیم و توزیع مسئولیت‌ها را بررسی کردیم و از پهپادها هم برای تامین امنیت زائران استفاده خواهیم کرد.

عبد الأمير الشمري همچنین از مشارکت بیش از 40 هزار نیروی امنیتی این کشور در امر تامین امنیت مراسم اربعین در کربلای معلی خبر داد.

وی روز چهارشنبه در نشستی خبری در مقر فرماندهی عملیات در استان دیالی همجوار با مرز مهران گفت: طرح امنیتی اربعین از ابتدای هفته آینده با مشارکت بیش از 40 نیروی امنیتی از ارتش، پلیس و الحشد الشعبی برای حفاظت از زائران آغاز می‌شود.

الشمری گفت: استان دیالی از مناطقی است که زائران از آنجا هم برای رسیدن به کربلای معلی عبور می کنند و اهمیت آن از حیث وجود گذرگاه المنذریه(مهران) در مرز با ایران است و در ایام اربعین روزانه قریب به 50 هزار زائر ایرانی از این گذرگاه وارد عراق می‌شوند.
وزیر کشور عراق گفت: طرح امنیتی ویژه اربعین شامل استقرار گسترده واحدهای امنیتی در طول مسیر زائران برای تامین امنیت آنهاست.

الحشد الشعبی در بصره: مسئول تامین امنیت زائران مرز شلمچه هستیم

محمد عبدالکریم الشاوی، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در استان بصره عراق نیز که در مسیر عبور خیل عظیم زائران برای رسیدن به کربلای معلی است، از طرح امنیتی و خدمات رسانی کامل این سازمان برای زائران خبر داد.
وی تاکید کرد: الحشد الشعبی طی همکاری و هماهنگی با نیروهای امنیتی و نهادهای ذیربط استان بصره از نخستین روز از ماه صفر مصادف با نخستین روز از ایام اربعین مامور تامین امنیت زائرانی است که از گذرگاه های شلمچه و سفوان وارد عراق می‌شوند و تا زمان بازگشت زائران به خانه‌هایشان این طرح امنیتی ادامه دارد.
الشاوی گفت: الحشد الشعبی همچنین درمانگاه میدانی، تجهیزات پزشکی و آب سالم و بهداشتی و قالب‌های یخ و غذا و نوشیدنی را در موکب‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیرهای پیاده روی زائران مهیا می‌کند.
تحسین الخفاجی، فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز امروز پنجشنبه جزئیات نشست عالی امنیتی ویژه اربعین را اعلام کرد.
در بیانیه این مرکز آمده است: امروز پنجشنبه نشستی مهم در مقر فرماندهی عملیات بغداد با حضور وزیر کشور و جانشین فرمانده عملیات مشترک برگزار شد.
الخفاجی گفت: در این نشست دو موضوع نخست، طرح عبور زائران تا کربلای معلی و موضوع طرح خدمات‌رسانی ویژه ارائه خدمات به زائران و مسدود نشدن راه‌ها در عراق در طول اجرای این طرح  مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد که طرح عملیاتی با توزیع واحدهای نظامی در راستای تامین حفاظت کامل از میلیون‌ها زائر اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

مرزهای زمینی و هوایی عراق از اول ماه صفر برای میزبانی از زائران اربعین گشوده خواهد شد و در همین راستا فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره و مرزهای زمینی مشترک ایران، کویت و سوریه در حال آماده‌شدن برای استقبال از زائران است.

انتهای پیام
captcha