مجالس عاشورایی کلاس معرفت‌شناسی است
کد خبر: 4158369
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

مجالس عاشورایی کلاس معرفت‌شناسی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجالس عاشورایی باید تبدیل به کلاس معرفت‌شناسی نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) شود، زیارت عاشورا دارای پشتوانه روایی بسیار زیادی است و می‌توان عبارات آن را با آیات و روایات دیگر اثبات کرد.

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروز، چهار مردادماه در مراسم عزاداری روز هشتم ماه محرم که در آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد، اظهار کرد: معرفت نسبت به اهل بیت(ع) و برائت جستن از دشمنان خدا، یک نوع روزی بزرگ محسوب می‌شود که خداوند نصیب انسان‌ها کرده است.

وی با اشاره به اینکه عبادت خداوند بدون معرفت، انسان را در مسیر گمراهی قرار می‌دهد، افزود: مجالس عاشورایی باید تبدیل به کلاس معرفت‌شناسی نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) شود، زیارت عاشورا دارای پشتوانه روایی بسیار زیادی است و می‌توان عبارات آن را با آیات و روایات دیگر اثبات کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای حفظ اسلام و حرکت در مسیر حق باید هزینه بپردازیم، گفت: پیامبر اکرم(ص) هزینه تعلیم «لااله‌الاالله» را پرداخت کرد تا بشر با توحید آشنا شده و جامعه توحیدی و مسئولیت‌پذیر داشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با تأکید بر اینکه نسبت به دشمنان اهل‌بیت(ع)، یعنی کفار، منافقان و مشرکان باید قوی باشیم و نباید نسبت به آن‌ها بحث عادی‌سازی را مطرح کنیم، افزود: بعضی‌ها با کسانی مانند رژیم صهیونیستی که دنیا را برده و بنده خود می‌خواهند، مردم را آواره می‌کنند و کودک‌کشی به راه می‌اندازند، می‌گویند کاری نداریم. صهیونیست‌ها در رأس نظام سلطه هستند و مدارا، صلح و دوستی با آن‌ها هیچ توجیه و معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه با آیات قرآن که در آن لعن نسبت به کفار و منافقان آمده بیشتر سر و کار داریم، تصریح کرد: پروژه دین‌زدایی، براندازی دین و قداست‌زدایی امروز بیشتر از گذشته از سوی استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن دنبال می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) سبب شد تا امر مقدس در جای خود قرار بگیرد، تصریح کرد: در زمان امام حسین(ع) تلاش کردند امور مقدس را از بین ببرند کما اینکه یزید شارب الخمر بود و این امر را ترویج می‌داد.

آیت‌الله رمضانی افزود: اگر شرایط در زمان امام حسین(ع) به همان حالت باقی می‌ماند چیزی از دین باقی نمی‌ماند؛ یزیدیان در زمان امام حسین(ع) احکام اسلام را وارونه جلوه می‌کردند و آن چیزی که با ارزش بود، به بی‌ارزش تبدیل می‌شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دین دارای جلال و جمال است و مسلمان دارای این صفات، باید در برابر دشمن ایستادگی و مقابله کند، تأکید کرد: در آیات و روایات، صلح مطلق را نمی‌توان پیدا کرد و کسانی که از صلح با رژیم صهیونیستی حرف می‌زنند فهم دقیقی از آیات و روایات ندارند.

وی با اشاره به اینکه انسان در میدان عمل باید معرفت و شناخت خود را نسبت به خداوند و اهل‌بیت(ع) نشان دهد، افزود: انسان باید تکلیف و موضع خود را در برابر جبهه باطل مشخص کند؛ اگر انسان می‌خواهد با ائمه اطهار (ع) همراه باشد باید از نظر فکری همان مسیر را طی کند و دانش آموخته خوبی باشد.

دبیر کل مجمع اهل بیت(ع) با اشاره به فراز «وَ اَن يُثَبِتَ لي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ في الدُّنيا وَالأخرةِ» در زیارت عاشورا که به ثبات قدم اشاره دارد، گفت: هر مسئولی در مدل خدمت خود باید دارای ثبات قدم و درست‌کاری باشد.

انتهای پیام
captcha