اجرای پویش «نذر خون» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4158215
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
همزمان با محرم و صفر

اجرای پویش «نذر خون» در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: با شروع ماه محرم پویش «نذر خون» با شعار اهدای خون، ایثار حسینی و نذر عاشقان در استان هم‌زمان با سراسر کشور در حال اجرا است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

پویش نذر خون

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری حسین هاشمی، مدیرعامل انتقال خون استان با تسلیت دهه محرم، اظهار کرد: اهدای خون امری خداپسندانه است که هم استانی‌ها برای رضای خداوند شیره وجودی خود را نذر می‌کنند به‌ویژه در ماه محرم و صفر با اهدای خون به بیماران نیازمند یاری می‌رسانند.

هاشمی افزود: با شروع ماه محرم پویش نذرخون با شعار «اهدای خون، ایثار حسینی و نذر عاشقان» در استان هم‌زمان با سراسر کشور در حال اجرا است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم با اهدای خون خود می‌توانند حامی بیماران باشند، ادامه داد: در ایام محرم  و صفر چهار مرکز اهدای خون شهرکرد، بروجن، فارسان و بن فعال است، مرکز شهرکرد از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم صبح تا ساعت شش عصر و پنجشنبه‌ها از ساعت هفت و نیم تا 12 ظهر، مرکز بروجن از شنبه تا پنجشنبه از ساعت هفت و نیم صبح تا ۱۳ و مرکز اهدای خون فارسان روزهای زوج هفته از ساعت هشت ونیم تا 13 و مرکز اهدای خون بن روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت تا 12 فعال است.

هاشمی بیان کرد: امسال در شب تاسوعای حسینی، از ساعت 18 تا 23 تیم سیار انتقال خون که جزو تیم‌‎های فعال کشور هستند در دبستان الهام شهرکرد واقع در خیابان مولوی در هیئت انصارالمهدی مستقر خواهند بود و بانوان و آقایان می‌توانند اهدای خون انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: بانوان نیمی از جامعه ما تشکیل می‌دهند اما میزان اهدای خون از سوی بانوان در استان بسیار کم است و امید است در پویش نذر خون امسال شاهد حضور گسترده بانوان نیز باشیم.

هاشمی گفت: در روز تاسوعا حسینی، پایگاه شهرکرد از ساعت 8 تا 14 فعال است و در روز عاشورای حسینی نیز پایگاه‌های شهرکرد و بروجن از ساعت 8 تا ساعت 14 فعال است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری در ادامه تصریح کرد: افرادی که در طول سال دفعات بالای اهدایی خون می‌دهند، آزمایشات مورد نیاز پیش از اهدای خون از آن‌ها گرفته می‌‎شود. به تمامی گروه‌های خونی نیازمند هستیم اما گروه خونی B منفی و o منفی همواره بیش از سایر گروه‌های خونی مورد نیاز است.

انتهای پیام
captcha