نماز «ظهر عاشورا» و «جمعه» در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود
کد خبر: 4157669
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

نماز «ظهر عاشورا» و «جمعه» در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر فراهم‌سازی مقدمات برپایی همزمان نماز عاشورا و جمعه این هفته در شهرداری رشت، گفت: دستگاه‌های اجرایی به کمک مدیریت شهری رشت با تعامل و همدلی فضا را برای برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا و جمعه در میدان شهدای ذهاب فراهم کنند.

کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت

به گزارش ایکنا ازگیلان، کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری رشت امروز، دوم مردادماه در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان رشت که با حضور حجت‌الاسلام حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان در سالن جلسات فرمانداری رشت، اظهار کرد: تلاقی نماز ظهر عاشورا با نماز جمعه اتفاق مبارکی است که برای برپایی باشکوه آن باید برنامه ریزی کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیریت شهری و نهادهای انقلابی و فرهنگی در فضاسازی شهری، افزود: پیاده راه فرهنگی شهر در ایام محرم فضای معنوی به خود گرفته است. ملت ایران و گیلان متدین و انقلابی هستند و مراسم و محافل محرم و عزاداری حسینی در اذهان و اندیشه‌های افراد تأثیر مستقیم دارد.

عاشوری با تأکید بر فراهم‌سازی مقدمات برپایی همزمان نماز عاشورا و جمعه این هفته در شهرداری رشت، گفت: نماز جمعه رشت باشکوه‌تر از همیشه در ظهر عاشورا برپا می‌شود، لذا ایجاد نظم و انسجام در برپایی دسته‌های عزاداری حسینی به‌ویژه در روز عاشورا در پیاده راه فرهنگی رشت بسیار اهمیت دارد و تاکید می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر رعایت نظم در برپایی دسته‌های عزاداری حسینی در رشت، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به کمک مدیریت شهری رشت با تعامل و همدلی، فضا را برای برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا و جمعه در میدان شهدای ذهاب فراهم کنند.

حجت‌الاسلام حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان هم در این نشست اظهار کرد: مسئولین کشور در صورتی موفق می‌شوند که ارتباط خود را با خدا و مردم حفظ کرده و با  دعوت به خوبی‌ها از بدی‌ها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز، ترویج امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مسئولین باید بیش از پیش فواید اقامه نماز جماعت را مطرح کنند تا اقامه نماز جماعت در فضای ادارات و سازمان‌ها ترویج یابد و به فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha