موکب «دانشجویان حسینیه ایران» در کربلا برپا می‌شود
کد خبر: 4157476
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳

موکب «دانشجویان حسینیه ایران» در کربلا برپا می‌شود

دبیر اجرایی قرارگاه شهید علم‌الهدی یزد از برپایی موکب «دانشجویان حسینیه ایران» در شهر کربلا خبر داد و گفت: این موکب ظرفیت اسکان و پذیرایی از 1500 زائر در هر شبانه‌روز را خواهد داشت.

جلسه هماهنگی قرارگاه اربعین در دانشگاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی سالاری، دبیر اجرایی قرارگاه شهید علم‌الهدی، یکم مردادماه در جمع اعضای قرارگاه اربعین در سالن کنفرانس دانشگاه یزد گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم زیارت اربعین و آثار و برکات این حرکت جهانی ضروری است که زمینه حضور حداکثری دانشجویان به عنوان مدیران فردای کشور در این سفر سراسر خیر و برکت تسهیل شود.

دبیر اجرایی قرارگاه شهید علم‌الهدی افزود: هر اقدامی که در راستای کمک به حضور دانشجویان در زیارت اربعین شود، حائز اهمیت بسیار است و لذا از مدت‌ها قبل در بسیج دانشجویی استان یزد برای بهره‌مندی بیشتر دانشجویان از این فضای معنوی برنامه ریزی‌ها را آغاز کرده‌ایم و هم اکنون نیازمند یاری مسئولان و تمامی نهادها و ارگان‌های دخیل هستیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله امسال با عنایت اباعبدالله الحسین(ع) قریب به 1200 نفر از دانشگاهیان استان یزد در قالب 30 کاروان به زیارت اربعین اعزام خواهند شد. البته تحقق این برنامه‌ها نیازمند همراهی دانشگاه‌ها برای تأمین بخشی از هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان است.

سالاری همچنین از راه‌اندازی موکب ویژه دانشگاهیان در شهر مقدس کربلا خبر داد و افزود: به پشتوانه چندین سال برپایی موکب در کشور عراق قصد داریم امسال نیز موکب «دانشجویان حسینیه ایران» را با ظرفیت اسکان و پذیرایی از 1500 زائر در هر شبانه روز در شهر مقدس کربلا برپا کنیم.

دبیر اجرایی قرارگاه شهید علم‌الهدی تأکید کرد: علاوه بر موارد فوق ثبت‌نام و سازماندهی کاروان‌های دانشجویی، هماهنگی وسیله ایاب و ذهاب و اسکان دانشگاهیان، توجیه زائران جهت حضور معنوی در کشور عراق، دوره‌های آموزشی آشنایی با کشور عراق و کشورهای منطقه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای طرح خدمت‌رسانی در مدار حبیب، پیگیری تسهیلات و کمک‌های خیری برای کاروان‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز در دستور کار قرار دارد.

در پایان این جلسه مقرر شد پیگیری از صندوق رفاه دانشجویی جهت اعطای وام به دانشجویانی که به صورت گروهی قصد عزیمت به کربلا را دارند، صورت گرفته و همچنین ستاد اربعین استان در تأمین بسته‌های فرهنگی و تسهیل حمل و نقل با ناوگان حمل و نقل ریلی و خطوط هوایی کشور مشارکت داشته باشند.

یادآور می‌شود اعزام دانشگاهیان استان یزد امسال از ابتدای شهریورماه آغاز خواهد شد و دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام می‌توانند به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خود مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha