فرهنگ اسلامی به درستی تعریف و اجرا شود
کد خبر: 4156287
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

فرهنگ اسلامی به درستی تعریف و اجرا شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی با بیان اینکه تفاوت غرب با اسلام مربوط به حوزه فرهنگ است، گفت: سیاست هر جامعه براساس فرهنگ آن است، بنابراین باید فرهنگ اسلامی را درست تعریف و اجرا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 28 تیرماه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وقتی جمادات و حیوانات تعریف و جنس آنان مشخص می‌شود، تفاوت‌های اندکی می‌بینیم که ویژگی‌های مشترک دارد.

وی با بیان اینکه انسان با تمام مخلوقات متفاوت است، افزود: آنچه که از آثار وجودی انسان به‌دست می‌آوریم این است که فرهنگ نقش اصلی را در وجود انسان بازی کرده و انسان یک موجود صد در صد فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: تفاوت غرب با اسلام مربوط به حوزه فرهنگ است و خانواده‌ها به علت بیماری فرهنگی فرو می‌پاشند. از طرفی سیاست هر جامعه براساس فرهنگ آن است، بنابراین باید فرهنگ اسلامی را درست تعریف و اجرا کنیم.

عبادی با بیان اینکه فرهنگ باید مطابق با فطرت انسانی، امور وحیانی و علم و عقل باشد، تصریح کرد: اگر بتوانیم این موضوع را پیاده کنیم قطعا گل ایمان خواهد رویید و کم‌فروشی، خیانت و دزدی و دیگر آسیب‌ها را نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه بیماری فرهنگی، بیماری کل انسان‌هاست،‌ افزود: اگر دچار این بیماری نبودیم ۴۴ سال از آرمان‌های انقلاب فاصله نداشتیم؛ اگر چنانچه مطابق با فرهنگ انقلاب و قانون و ایمان خود عمل می‌کردیم تمام کارها درست می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن با همه گزینه‌های روی میز جلو آمده است، یادآور شد: همه باید کمک کنیم تا کارخانه انقلاب راه بیفتد، چراکه تولیدات آن برای همه بشر است. باید بشر را نجات دهیم و امروز انقلاب اسلامی که از لحاظ تفکر، دعوت به حق است کشورهای غربی را فراگرفته است.

انتهای پیام
captcha