برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه ملایر
کد خبر: 4156020
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در این مراسم‌ها 70 مداح و 50 نفر از روحانیون برای برگزاری مراسم عزاداری، مداحی و سخنرانی حضور دارند.

حجت الاسلام روح الله نجفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایرروح‌الله نجفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: محرم یکی از اتفاقات مهم و اثرگذار در انقلاب اسلامی و یک اقدام فرهنگی، اثر گذار و مردمی است.

وی گفت: رمز ماندگاری محرم این است که هر ساله با قوت، قدرت و انسجام بیشتری شکل می‌گیرد و یک حرکت مردمی است، مردم به این موضوع اهتمام داشته و مدیریت کار به دست مردم است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه این یک ویژگی محرم است تا جایی که امام  راحل می‌فرماید «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: امسال محرم بنا به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند «ایمان و امید باید  در جامعه تزریق شود» امسال دهه محرم و اربعین به همت مجموعه‌های فرهنگی، مردمی، هئیت‌های مذهبی مساجد خواهیم دید که این ایمان و امید هیئت‌های مذهبی تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های محرم در ملایر گفت: به همت مردم و اعتقاد راسخی که مردم به امام حسین(ع) بیش از 350 هئیت مذهبی در این دهه با برنامه‌های مختلف عزاداری، سخنرانی، روضه خوانی و... در ملایر  فعالیت دارند.

نجفی به فعالیت 220 نفر از روحانیون و مبیلغین در این ایام در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این مبلغین با هدف تببین قیام عاشورا، سخنرانی، پاسخگویی به سوالات دینی و...  فعالیت داشته و 200 نفر از مداحان نیز در برنامه‌های ایام محرم فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات در این ایام بحث بصیرت افزایی و روشنگری است که مسئولین هئیت‌ها و سخنرانان و ارکان هیات خادمین و... بحث بصیرت افزایی را داشته و در این راستا چهار گروه فرهنگی و تبلیغی از قم در این زمینه در مناطق مختلف شهرستان حضور خواهند یافت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان، تصریح کرد: در این راستا قرار است که هر در برنامه عزاداری هئیت‌های مذهبی به مباحث معرفی شهدا و قرائت وصیت‌نامه یک شهید پرداخته شود.

وی به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان با محوریت حضور نوجوانان در مساجد، هئیت‌ها و محلات اشاره کرد و گفت: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با جهاد کشاورزی اقلام مورد نیاز نذورات هئیت‌ها با تسهیل  در اختیار برگزار کنندگان موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی قرار خواهد گرفت.

نجفی به برپایی همایش شیرخوارگان حسینی با پیش بینی بیش از یکصد هزار نفر از بانوان و فرزندان خود در مراسم شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در این مراسم‌ها 70 مداح و 50 نفر از روحانیون برای برگزاری مراسم عزاداری، مداحی و سخنرانی حضور دارند.

وی برپایی نماز ظهر عاشورا به صورت منسجم  و برپایی در سایر مساجد و حسینیه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی،  برپایی محافل قرآنی، نشست‌های بصیرتی، حلقه‌های معرفتی در مساجد و... ختم قرآن و هدیه به روح امام حسین(ع) و یاران شهیدش، محتوا سازی در فضای مجازی، برپایی روضه‌های خانگی،  برپایی اجتماعات تاسوعا و عاشورا و... را از دیگر برنامه‌های ایام محرم در ملایر دانست وگفت: در راستای برپایی برنامه‌های منسجم و منظم هماهنگی‌های لازم با نهادها و ادارات شهرستان انجام شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در راستای برگزاری بهتر برنامه‌های جلسات مختلفی نیز با روحانیون، مسئولان هئیات و برگزار کنندگان مراسم‌های محرم تشکیل شده است، گفت:  توصیه شده که هیئت‌های مذهبی ساعت 11 شب عزاداری خود را به اتمام برسانند.

 

 

انتهای پیام
captcha