همایش شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰ نقطه فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 4155540
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

همایش شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰ نقطه فارس اجرا می‌شود

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در ۷۵۰ نقطه استان خبر داد و گفت: به صورت همزمان این همایش در ۸ هزار نقطه کشورمان، ۴۵ کشور جهان از ۵ قاره برگزار خواهد شد.

شاهرخ صبوری، رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) فارسشاهرخ صبوری، رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری بیست و یکمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی خبر داد و گفت: نخستین جمعه ماه محرم ۳۰ تیر این همایش در ۴۵ کشور از ۵ قاره جهان برگزار خواهد شد که در کشورمان این همایش در ۸ هزار نقطه خواهد بود و در استان فارس نیز این همایش ۷۵۰ نقطه با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

صبوری با بیان اینکه همایش توسط هیئت و مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس با همکاری مرکز فرهنگی خادمین عاشقان ثارالله(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته صد هزار دست لباس در همایش توزیع شد که امسال نیز ۱۲۰ هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان تهیه شده است و از یک ماه پیش دوخت و بسته بندی آغاز شده که تاکنون ۷۰ درصد لباس‌ها به مسئولان شهرستان‌های استان فارس تحویل داده شد.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس با اشاره به شیوه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، اظهار کرد: مادران از نماز صبح به طرف حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت خواهند کرد و راس ساعت ۸ صبح این همایش با حضور شیرخوارگان و مادران برگزار می‌شود و نذر نامه برابر سنوات گذشته ساعت ۱۰ توسط مادران قرائت خواهد شد.

نحوه توزیع لباس در همایش شیرخوارگان حسینی

وی نحوه توزیع لباس در همایش شیرخوارگان حسینی شهر شیراز را مورد توجه قرار داد و گفت: از صبح روز جمعه لباس ویژه همایش به همراه بسته‌های پذیرایی در درب‌های ورودی حرم مطهر شاهچراغ(ع) توسط خدام بین مادران توزیع می‌شود. 

صبوری با بیان اینکه ۵ ایستگاه پزشکی با حضور پزشکان ماهر، پرستاران و کارشناسان خانواده برای ارائه مشاوره رایگان سلامت به مادران در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپا می‌شود، تصریح کرد: باهماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان، مراکز درمانی و خانه بهداشت در نقاط برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در استان فارس خدمات مشاوره‌ای سلامت ارائه می‌دهند.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس با اشاره به برگزاری پویش‌های مردمی در راستای اشاعه فرهنگ حسینی، اضافه کرد: پویش «من به اسمم افتخار می‌کنم» برای ارج نهادن به نام‌های نیکو قهرمانان کربلا برگزار شده و از طریق شماره تماس ذکر شده در تبلیغات، مادر می‌توانند در این پویش شرکت کنند و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و هدایای نفیس به شرکت کنندگان در این پویش از طریق قرعه کشی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: پویش «سربازان در گهواره امام زمان(عج)» با تاسی از فرمایشات امام خمینی(ره) در مجمع تدارک دیده‌ایم که در قالب برنامه‌های معنوی پرشور اجرا می‌شود و مادران می‌توانند تصاویر فرزندان خود را با لباس شیرخوارگان به شماره تماس ۰۹۱۷۹۴۹۴۰۹۲ جهت شرکت در این پویش ارسال کنند. 

تشکیل باشگاه شیرخوارگان حسینی

بنابه گفته صبوری، باشگاه شیرخوارگان حسینی برای خدمات دهی به خانواده‌های حاضر در این همایش عظیم برای ارائه خدمات درمانی، مشاوره ای، بسته‌های معیشتی، تفریحی و اشتغال‌زایی تشکیل شده است و اگر خانواده‌ها می‌خواهند فرزندان خود را در لشکر امام زمان(عج) ثبت نام کنند، فرزندان خودشان را با ذکر نام و محل همایش به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ ارسال کنند و از خدمات بیشمار فرهنگی بهره‌مند شوند.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس با بیان اینکه مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در تمامی ایام سال فعالیت دارد، افزود: در کنار برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر، مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس سه موکب در ایام پیاده روی اربعین حسینی در مسیر کربلا به نجف برپا کرده است و موکب احمدبن موسی(ع) نیز به عنوان بزرگترین موکب پذیرایی و خدمت رسانی به دلدادگان و زائران امام رضا(ع) در ایام اربعین با تمهیدات استاندار فارس هرساله در طریق الرضا توسط این مجمع برپا می‌شود. 

وی دیگر فعالیت‌های این مجمع جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در موکب ایام شعبانیه، غرفه مطالبه گری با حضور مسئولان استانی جهت پاسخگویی به مردم برپا شد که مورد استقبال خوبی برای رفع مشکلات مردم قرار گرفت و از طریق مجمع دستورات مدیران پیگیری شد که ۹۵ درصد مطالبات مردمی محقق شده است. 

صبوری افزود: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس امسال نیز برای دهمین مرتبه، مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین نقطه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و حضور دلدادگان حسینی را کسب کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه استکبار جهانی هزینه‌های هنگفتی را برای انحراف جوانان در شبیخون فرهنگی به کشورمان صرف می‌کند، اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند با حضور در اینگونه همایش‌ها و برنامه‌های مذهبی فرزندان خود را در مقابل توطعه‌های دشمن بیمه کنند.

انتهای پیام
captcha