دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در تأمین امکانات موکب‌های اربعینی عمل کنند
کد خبر: 4155324
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی:

دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در تأمین امکانات موکب‌های اربعینی عمل کنند

موسی جوینده گفت: امسال فضای سایه‌بان در موکب‌های خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین طی ایام اربعین به دو برابر افزایش پیدا کرده است، اما تأمین آب سرد نیز از اولویت‌هاست که از دستگاه‌ها می‌خواهیم تا ابتدای محرم به تعهدات خود عمل کرده تا دچار مشکل نشویم.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبیموسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص وضعیت موکب‌های خراسان‌جنوبی در اربعین امسال اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در ایام اربعین در پی آماده کردن امکانات مورد نیاز هستیم تا اسکان مناسب برای زائران فراهم شود.

وی با تأکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی استان برای ایجاد امکانات در موکب‌های اربعین افزود: اکنون که زمان کمتری در اختیار داریم فوریت در تصمیم‌گیری‌ها مهم بوده و باید دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در زمان لازم عمل کنند. از طرفی امسال سایت استقرار در کاظمین ۱۰ هزار مترمربع افزایش یافته است، بنابراین نیازمند افزایش امکانات و زیرساخت‌هایی چون آب و برق هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تیم‌های ارزیاب برای بررسی وضعیت شهر کاظمین در این شهر مستقر می‌شوند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته روزانه ۱۱۰ هزار نفر در شهر کاظمین در موکب‌های خراسان‌جنوبی از خدمات بهره‌مند می‌شدند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به ۱۵۰ هزار نفر در روز برسد.

جوینده با بیان اینکه امکانات موکب‌ها براساس جمعیت بیشتر استفاده‌کننده باید افزایش یابد، تصریح کرد: تأمین آب و برق از مهم‌ترین نیازها برای خدمات‌رسانی بهتر موکب‌های استان در شهر کاظمین است. از طرفی به یخ‌ساز نیاز داریم تا در هوای گرم امسال دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه افزایش کولرها و بسته‌بندی‌های آب از نیازمندی‌هاست، اظهار کرد: امسال فضای سایه‌بان در موکب‌های خراسان‌جنوبی به دو برابر افزایش پیدا کرده، اما تأمین آب سرد نیز از اولویت‌هاست که از دستگاه‌ها می‌خواهیم تا ابتدای محرم به تعهدات خود عمل کرده تا دچار مشکل نشویم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه  خدمت‌رسانی موکب‌های استان از هفتم تا ۲۵ صفر خواهد بود، افزود: انتقال دو هزار خدمه مواکب به عراق از نیازهای مهم است که درخواست می‌شود برای هزینه‌های اعزام آنان کمک لازم صورت گیرد.

جوینده یادآور شد: خدمات‌رسانی لازم و مطلوب هر سال در سایت موکب‌های استان در شهر کاظمین صورت می‌گیرد، اما لازمه کار داشتن پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است که متأسفانه کمتر دیده می‌شود و امسال باید از این حیث نیز توان لازم برای اجرا وجود داشته باشد تا خدمات اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام
captcha