روزهای شیرین تبلیغ در مناطق محروم
کد خبر: 4155057
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

روزهای شیرین تبلیغ در مناطق محروم

گاهی برای امر مهمی چون تبلیغ هیچ امکاناتی وجود ندارد، اما طلبه‌ها و افرادی هستند که با همین دست‌های خالی با ‌ذهن‌هایی از آگاهی و اطلاع‌رسانی دینی به دوردست‌ترین مناطق سفر کرده، با مردم این مکان‌ها زندگی کرده و سعی در ترویج معارف دینی دارند.

تبلیغ دین در خراسان‌جنوبیتبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی همان امری است که انقلاب برای ادامه تنفس به آن نیازمند است؛ به‌خصوص اگر این تبلیغ در روستاهای دورافتاده، گاه خالی از سکنه و حتی دور از کوچکترین و ابتدایی‌ترین امکانات باشد. گاهی برای امر مهمی چون تبلیغ هیچ امکاناتی وجود ندارد، اما طلبه‌ها و افرادی هستند که با همین دست‌های خالی با ‌ذهن‌هایی از آگاهی و اطلاع‌رسانی دینی به دوردست‌ترین مناطق سفر کرده، با مردم این مکان‌ها زندگی کرده و سعی در ترویج معارف دینی دارند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر زنده‌دل که سال‌هاست در شهرستان خوسف مشغول به فعالیت و تبلیغ است در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: نزدیک به 10 سال است که با وجود شرایط کار در محیط‌های دولتی، مشغول فعالیت تبلیغی هستم. اهم فعالیت‌های تبلیغی را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب برداشت کردم.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که در یک تبلیغ سه عنصر تحصیل، تهذیب و ورزش باید اجرا شود، افزود: فعالیتم در روستای نصرآباد خوسف در قالب ۲۲ برنامه است که برای سنین 3 تا 100 سال اجرا می‌شود؛ برنامه‌هایی از قبیل تبلیغ عمومی برای همه مردم تا برنامه‌های ورزشی و تفریحی و آموزشی که سنین متفاوت را شامل می‌شود.

زنده‌دل با بیان اینکه هدف از انجام این برنامه‌ها اجرای رسالت و تکلیف من است که در مناطق تبلیغی انجام می‌دهم و به جرئت می‌توانم بگویم در راه هدف دین اثر 100 درصدی مطلوب داشته است، اظهار کرد: در فعالیت‌های تبلیغی‌ام همواره به خانواده و معارف در دل خانواده توجه داشته‌ام. خود و همسرم حافظ کل قرآن  هستیم؛ سه فرزندم نیز در حال حفظ قرآن بوده و تلاش می‌کنم اول از خود آغاز کنم تا اینکه تنها ناصح بدون فعل باشم.

این طلبه با بیان اینکه فعالان فرهنگی باید در کنار تحصیل و ورزش، به عمق وجود و روح نوجوان و جوان نیز توجه کنند، گفت: گاهی امکانات به اندازه کافی نیست؛ مگر تا کجا می‌توان بدون امکانات پیش رفت. در روستای نصرآباد، ۲۵۰ خانوار با 150 کودک زندگی می‌کنند، اما بسیار محروم بوده و تاکنون برای جوایزی که برای تشویق نوجوانان درنظر باید گرفته شود یک نهاد پیش‌قدم نشده است؛ بنابراین چطور می‌توانیم بگوییم کار فرهنگی و قرآنی موفق انجام داده‌ایم.

زنده‌دل بیان کرد: با دست‌های خالی نمی‌توان انتظار معجزه داشت؛ حال هر چقدر هم که خالص کار کنیم وقتی نمی‌توانیم وسایل تشویق را فراهم آوریم بی‌فایده است و نوجوان به سمتی می‌رود که دشمن می‌خواهد.

تبلیغ در روستای خوسف

این طلبه بیان کرد: جذب جوانان و نوجوانان بدون امکانات مشکل است و نمی‌توان به آن چه باید رسید؛ بنده خود با چهار فرزند در روستایی بدون امکانات روزگار می‌گذرانم تا به هدفی که در دل داشتم برسم؛ بنده مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان از سازمان تبلیغات و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز به‌عنوان شهریه طلبه اخذ می‌کنم.

وی افزود: در چندین روستای اطراف خوسف تنها ۱۰ روحانی فعالیت دارند و این کار را سخت کرده است؛ گاهی یک تنه می‌جنگم برای فعالیت‌های تبلیغی و تنها توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است که مرا دلخوش کرده که طلبه‌ها با دست پر به میان شهر و روستا و موطن خود برگشته و کار تبلیغی انجام دهند.

زنده‌دل با بیان اینکه انجام کار فرهنگی مظلوم است و گاهی حتی امکانات کوچک ورزشی هم برای جذب نوجوانان نداریم، تصریح کرد: مسلما سختی‌های این کار با کار دولتی برایم قابل قیاس نیست؛ اما دوست دارم حال که لباس طلبگی را به تن کرده‌ام حداقل در منطقه خود اثرگذار باشم و با همه این سختی‌ها من و خانواده‌ام کار فرهنگی را انجام داده تا گوشه‌ای از منویات مقام معظم رهبری عملیاتی شود.

انتهای پیام
captcha