ایکنا مرجعی مؤثر در عرصه فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4154256
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
نادر حسینی:

ایکنا مرجعی مؤثر در عرصه فعالیت‌های قرآنی است

عضو شورای شهر رشت، خبرگزاری ایکنا را رسانه‌ای مؤثر و مرجع در عرصه فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این خبرگزاری ظرفیت خوبی برای معرفی استعدادهای قرآن و همچنین تریبونی برای بیان مطالبات جامعه قرآنی است.

بازدید مدیر شعب استانی ایکنا از موسسه قرآنی شهید بهشتی رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدمیلاد اوصیاء، مدیر شعب استانی ایکنا به همراه محمدشادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان و با حضور نادر حسینی، عضو و سخنگوی شورای کلانشهر رشت و از فعالان قرآنی استان روز گذشته، 19 تیرماه از مؤسسه قرآنی شهید بهشتی رشت بازدید کردند.

نادر حسینی، عضو و سخنگوی شورای کلانشهر رشت در این دیدار با اشاره به سابقه فعالیت‌های قرآنی پیش از انقلاب در استان اظهار کرد: با ورود بیشتر سازمان‌ها به فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات، یک شبکه‌سازی قرآنی شکل گرفت.

وی با اشاره به وجود بیش از 35 مؤسسه قرآنی مجوزدار در استان افزود: از این تعداد مؤسسات قرآنی برخی از آنها نظیر مکتب قرآن محمدی و مجموعه شهید بهشتی سابقه طولانی در آموزش مبانی قرآنی در رشت دارند، حتی تعدادی از مدیران قرآنی استان از کلاس‌های قرآنی همین مراکز پرورش یافتند و اکنون مربی قرآن در همین مراکز هستند.

حسینی، خبرگزاری ایکنا را رسانه‌ای مؤثر و مرجع در عرصه فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: به‌عنوان یک فعال قرآنی، اخبار و تولیدات رسانه‌ای خبرگزاری ایکنا را پیگیری و رصد می‌کنم و این خبرگزاری ظرفیت خوبی برای معرفی استعدادهای قرآن و همچنین تریبونی برای بیان مطالبات جامعه قرآنی است.

ایکنا مرجعی مؤثر در عرصه فعالیت‌های قرآنی است

این فعال قرآنی با اشاره به هم‌افزایی جامعه قرآنی در استان، تصریح کرد: در استان یک کارگروه قرآنی با محوریت نماینده ولی‌فقیه در گیلان تشکیل شده و دیدارهای مناسبتی و نشست‌های هم‌اندیشی این کارگروه باعث شده که هم‌افزایی خوبی در جامعه قرآنی شکل بگیرد.

حسن زائری، مدیرعامل مؤسسه تعلیم قرآن شهید بهشتی رشت هم در این دیدار با اشاره به آغاز فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه اظهار کرد: مؤسسه تعلیم قرآن شهید بهشتی رشت همزمان با شب عید غدیر سال 1366 افتتاح شد و از تابستان سال 1367 کلاس‌های تخصصی آموزش قرآن را برگزار کرد.

وی با اشاره به حضور و حمایت‌های مردمی و خیرین از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی شهید بهشتی، افزود: این مؤسسه قرآنی در این سال‌ها هیچ کمک فرهنگی از سوی نهادها نداشته است و همه حمایت‌ها از جانب خیرین و خانواده‌ها بوده که برترین سرمایه است.

ایکنا مرجعی مؤثر در عرصه فعالیت‌های قرآنی است

زائری با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ؛ ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند»، بیان کرد: وقتی کار برای خدا باشد به نوعی با خدا معامله می‌کنی، محتاج نمی‌شوی و خدا خودش کمک می‌کند، چه بسا در تجهیز و تأسیس مؤسسه تماماً به پشتوانه ظرفیت‌های مردمی و خیرین است.

مدیرعامل مؤسسه تعلیم قرآن شهید بهشتی رشت گفت: این مؤسسه در حال حاضر حدود 400 قرآن‌آموز در سنین مختلف، 23 کلاس درس و 30 مربی دارد و کلاس‌های تخصصی حوزه آموزش قرآن نیز رایگان برگزار می‌شود و فقط برای دوره‌های هنری نظیر خوشنویسی مبلغ بسیار ناچیزی دریافت می‌شود.

سیدمیلاد اوصیاء، مدیر شعب استانی ایکنا با بیان اینکه فعالیت‌های این مؤسسه نشان می‌دهد زمینه و ظرفیت لازم برای انجام کار فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: اگر شبکه‌سازی فرهنگی در حوزه قرآن شکل بگیرد، بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها منسجم‌تر می‌شوند.

وی افزود: خبرگزاری ایکنا به‌عنوان بازوی جامعه قرآنی و تنها خبرگزاری قرآنی جهان اسلام است که به 22 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود، آمادگی خود را برای انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و قرآن‌محور اعلام می‌دارد. یکی از افتخارات ایکنا این است که زبان روسی و چینی این خبرگزاری با حضور مقام معظم رهبری افتتاح شد و کارت خبرنگار افتخاری ایکنا با کد 110 به ایشان تقدیم شد.

ایکنا مرجعی مؤثر در عرصه فعالیت‌های قرآنی است

محمد نیک‌بخش، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل‌ ارشاد استان گیلان گفت: کار فرهنگی به مدد اصحاب رسانه منعکس می‌شود لذا باید بتوانیم مبانی و معارف قرآن را مطابق با نیاز روز جامعه و با ابزار هنر و رسانه اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان، افزود: بررسی آسیب‌های اجتماعی، تبیین عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی، معرفی مفاخر از جمله اولویت‌های فرهنگی اداره‌کل ارشاد هستند که در تلاشیم با استفاده از زبان هنر این مفاهیم ارزشمند را برای نسل جوان فرهنگ‌سازی کنیم.

نیک‌بخش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل ارشاد استان گفت: برگزاری محافل قرآنی شعبانیه با حضور قاریان بین‌المللی در شهرهای مختلف استان، برگزاری جام قرآنی «ضحی»، شرکت در محافل قرآنی از جمله فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل ارشاد استان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل‌ ارشاد استان گیلان در خصوص فعالیت مؤسسات قرآنی بیان کرد: طی چند سال اخیر مؤسسات قرآنی رشد خوبی داشته‌اند و حمایت‌هایی هم از محل جدول 14 از مؤسسات شده است.

گفتنی است، دیدار و گفت‌وگو با محمد نیک‌بخش، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ ارشاد استان گیلان از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مدیر شعب استانی ایکنا بود.

انتهای پیام
captcha