برنامه‌های قوه قضائیه براساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب است
کد خبر: 4153499
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

برنامه‌های قوه قضائیه براساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون اول قوه قضائیه گفت: برنامه‌های مدون قوه قضائیه براساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و بیانیه گام دوم یک سند است و برنامه می‌خواهد.

حجت‌الاسلام محمدمصدق معاون اول قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدمصدق، معاون اول قوه قضائیه امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان که در تالار برق منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اهمیت غدیر، اظهار کرد: در زمینه حادثه غدیر بزرگان اهل سنت و شیعه بر مهم بودن این موضوع اتفاق نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۱۲۰۰ نفر در حادثه غدیر شرکت کردند و سؤال اینجاست که چرا پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) که حدود ۷۰ روز بعد از غدیر بود، این حادثه مهم فراموش شد، افزود: در برخی از روایات گفته شده برخی از اصحاب پیامبر(ص) نیز این حادثه را جدی نگرفتند و هر چند جمعیت و اصحاب در غدیر بسیار زیاد بود، اما مردم ایمان و باور قلبی نداشتند.

حجت‌الاسلام مصدق گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند امروز جوانانی که ما در ایران داریم اعتقادشان به دین، مذهب و دفاع از دین به مراتب بیشتر از زمان پیامبر(ص) است، تا زمانی که اعتقاد و باور به انچه که قرآن و پیامبر(ص) می‌گویند، نداشته باشیم و باورمان سطحی باشد همواره مشکل خواهیم داشت.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در فضای مجازی مطرح شد که نظام برای عید غدیر هزینه کرده، اما بیشتر خدمات توسط خود مردم ارائه شد و این اعتقاد بالای مردم نسبت به دین را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: هدف قوه قضائیه تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و مردم در احقاق حق و اجرای عدالت است و تحقق این موضوع با ارائه آمار مربوط به پرونده‌های وارده و مختومه امکان‌پذیر نیست و مردم باید به طور واقعی احساس اجرای عدالت کنند.

این مسئول تصریح کرد: قوه قضائیه زمانی موفق است که بتواند این احساس را بین مردم ایجاد کند که قوه قضائیه به سمت اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر قوه قضائیه به صورت برنامه‌محور در حال حرکت است، افزود: برنامه‌های سالیانه براساس اسناد بالادستی تنظیم شده و اینگونه نیست که برخورد‌ها آنی باشد.

حجت‌الاسلام مصدق تصریح کرد: برنامه‌های مدون قوه قضائیه براساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که از سوی کارگزاران مورد غفلت واقع شده و همه قوا مقصر هستند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بیانیه گام دوم یک سند است و برنامه می‌خواهد و دولت و قوه قضائیه و مقننه باید حتما پاسخ دهند که با گذشت چهار سال از صدور بیانیه در اجرای آن چه اقدامی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سالی که گذشت برای قوه قضائیه بسیار مهم و تاثیرگذار بود، گفت: نوع چالش‌های آن در تاریخ ۴۰ سال گذشته به ویژه در حوزه اجتماعی و امنیتی بی‌نظیر بود و خداوند را شاکریم که با مدیریت خوب ریاست قوه و تدابیر حکیمانه رهبری و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام در وزارت اطلاعات سازمان اطلاعات سپاه و نیرو‌های خدوم فراجا و تلاش همکاران در دادگستری‌های این تهدید به فرصت تبدیل شد.

حجت‌الاسلام مصدق در ادامه با اشاره به موضوع حجاب در جامعه، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حجاب یک واجب سیاسی، شرعی و فقهی است و شکی در آن نیست، اما تعدادی می‌خواهند از این موضوع صف آرایی ایجاد کنند و یک طرف را محجبه و یک طرف دیگر را بدحجاب معرفی کنند، اما رهبری به این موضوع راضی نیستند.

حجت‌الاسلام مصدق به ضرورت کار فرهنگی در دانشگاه‌ها و خارج از آن نیز اشاره کرد و افزود: هستند برخی که با ارتباط با بیگانگان می‌خواهند این موضوع ارزشی را از بین ببرند و قوه قضائیه با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌کند.

وی در پایان به بیان اینکه ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است که این فصل باز شود، اظهار کرد: با افراد بدحجاب گفتگو کنیم و ما زمانی موفق هستیم که به جای دستگیری ۱۰ نفر، حجاب ۱۰ نفر را بهتر کنیم، اما متأسفانه افراط و تفریط از هر دو طرف وجود دارد و نتیجه مود دلخواه دشمن می‌شود در صورتی که گاهی دوستان از تفریط خود سوءنیت ندارند، اما در واقع خواست دشمن است.

انتهای پیام
captcha