اهانت به قرآن مایه شرمندگی بشریت است
کد خبر: 4151363
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
آیت‌الله فقیهی:

اهانت به قرآن مایه شرمندگی بشریت است

آیت‌اللّه محسن فقیهی، در بیانیه‌ای، اهانت به قرآن کریم را مایه شرمندگی برای بشریت خواند و آن را محکوم کرد.

محسن فقیهیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌اللّه محسن فقیهی، ایشان در بیانیه‌ای، اهانت به قرآن کریم را مایه شرمندگی برای بشریت خواند و آن را محکوم کرد. 

متن پیام این استاد درس خارج حوزه به شرح زیر است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

قال اللّه تعالی: (یا ایّها النّاس قد جاءکم برهان من ربکم و انزلنا الیکم نوراً مبیناً)سوره نساء:۱۷۴

اهانت عده‌ای از اشخاص، با اجازه برخی دولت‌هایی به اصطلاح طرفدار عقلانيت، به مقام اقدس و اعلای کلام خداوند متعال، کتاب صلح و دوستی و عدالت و مساوات، یعنی قرآن کریم؛ خشم و نفرت عالم اسلام و آزادی‌خواهان جهان را بر انگيخته است.

در پشت پرده‌ اين اهانت نابخشودنی، مقاصد سياسی و معارضه با موج وسيع اسلام‌خواهی و دسیسه‌های عوامل صهيونيسم و مستكبران جهان، قرار دارد.

این عده معدود که صدای ادعای طرفداری دروغین آنها از آزادی اندیشه‌، گوش فلک را پُر کرده است، در مقابل صدای عدالت‌خواهیِ قرآن، پرچم مقابله با عقل و آزادی برافراشته و به مقدس‌ترین کتابِ بیش از دو میلیارد مسلمان، اهانت و جسارت کرده‌ و مایه‌ شرمندگی بشریت شده‌اند.

در مرحله اول، باید سازمان‌ها و نهادهای طرفدار حقوق بشر و آزادی بیان، سپس علمای اسلام در سرتاسر عالم، و نیز حوزه‌های علميه، اساتيد و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و همه اقشار و اصناف امّت اسلام، هتک حرمت ساحت مقدس این کتاب بزرگ آسمانی را به شدّت محكوم نمايند و از سران حكومت‌های اسلامی بخواهند كه در مقابل این تاریک‌اندیشی و جهل‌پرستی، سفرای این کشور را فراخوانده و مراتب اعتراض شدید نسبت به این عمل ضد انسانی را به آنها گوشزد کرده و خواستار محاکمه و مجازات مسببان و عاملان این کار شوند.

محسن فقیهی

قم المقدسة

دهم ذي الحجة ١٤٤٤

انتهای پیام
captcha