ترسیم راهبرد آتی رویارویی مقاومت با رژیم صهیونیستی در تهران
کد خبر: 4150981
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶
المیادین نوشت:

ترسیم راهبرد آتی رویارویی مقاومت با رژیم صهیونیستی در تهران

المیادین در یادداشتی با بیان اینکه منطقه، مرحله‌ای جدید و چشم‌اندازی جدی را پیش رو دارد، نوشت که میزبانی جمهوری اسلامی از سران گروه‌های مقاومت فلسطین در چارچوب استراتژی ایران برای ترسیم رویکردهای جدید و آمادگی برای مرحله آتی در هر رویارویی با رژیم صهیونیست است.

رهبران ایران و مقاومت فلسطین راهبرد رویارویی آتی با رژیم صهیونیستی را ترسیم کردند/آماده

به گزارش ایکنا، پایگاه خبری المیادین در یادداشتی به قلم شرحبیل الغریب با عنوان «میزبانی ایران از رهبران مقاومت فلسطین ...مطالعه زمان و ویژگی‌های آن» به بررسی ابعاد و نتیجه‌های سفر اخیر هیئت‌هایی از جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس به تهران پرداخت.

در این یادداشت آمده است:  جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در بالاترین سطح دیپلماتیک میزبان رهبران مقاومت فلسطین از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گرفته تا دیگر اعضای ارشد این دو جنبش بود.

نویسنده با بیان اینکه استقبال از رهبران مقاومت هیچ دست‌کمی از رهبران و رؤسای کشورها نداشت، گفت: اسرائیل این بار هم مثل هر بار دیگر از حضور مقامات گروه‌های فلسطینی در ایران به خشم آمده و از حمایت بزرگ ایران از آنها انتقاد کرده است و چیزی که بیش‌تر اسرائیل را نگران کرده موفقیت ایران در تشکیل جبهه مقاومتی است که در برابر پروژه آن در منطقه ایستاده است.

المیادین گفت: میزبانی ایران از فرماندهان مقاومت فلسطین در حالی است که تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آن ادامه دارد و عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری افزایش یافته است و تازه‌ترین آن عملیات در شهرک صهیونیست‌نشین عیلی در کرانه باختری است که به هلاکت شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست منجر شد.

نویسنده افزود: اصل ثابت در ارتباط ایران در قبال فلسطین و آرمان آن و مقاومت آن  طی بیش از چهار دهه گذشته این است که ایران به فلسطین به عنوان آرمان مرکزی در سیاست خارجی خود می‌نگرد و مواضع آن بسیار فراتر از شعارهاست. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آرمان فلسطین آرمان اصلی و ثابت ملت ایران است و از مقاومت به عنوان گزینه راهبردی و راه واحد آزادسازی سرزمین حمایت می‌کند.

وی حمایت ایران از گروه‌های مقاومت فلسطین را نشئت گرفته از نگاه و رابطه راهبردی عمیق این کشور در قبال آرمان فلسطین دانست و گفت: تحول بزرگ و آشکار در مقاومت فلسطین نشانه آشکار حمایت ایران از این جبهه است تا جایی که مقاومت فلسطین امروز برای اعمال معادلات وحشت و بازدارندگی در برابر اسرائیل بسیار توانمند شده است و در مقابل، این حمایت‌ها به ایران نیز جایگاه بزرگی در منطقه اعطا کرده است.

نویسنده افزود: اگر بخواهیم به رابطه بین ایران و گروه‌های مقاومت دقیق‌تر بنگریم، باید گفت این رابطه صرفاً برخاسته از یک موضوع ایدئولوژیک نیست، بلکه قضیه صف‌بندی کشورها در قبال اسرائیل نیز برای ایران اهمیت دارد و در شرایطی که تهران میزبان رهبران مقاومت برای بررسی تحولات مربوط به مسئله فلسطین است، فرودگاه‌ها و پایتخت‌های عربی به روی آنها بسته شده و حکومت‌هایی به عادی‌سازی با اسرائیل روی آورده‌اند.

المیادین نوشت: سفر رهبران مقاومت فلسطین به ایران در مقطع کنونی و دیدار آنها با آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پیام‌های متعددی را به طرف‌هایی متعدد و به خصوص به اسرائیل مخابره می‌کند، رژیمی که به خصومت خود علیه فلسطینیان و مقدسات آنها ادامه می‌دهد، اما مفهوم وحدت میدان‌ها تنها شعاری است که به زبان سران مقاومت فلسطین  وهمه محور مقاومت آمده است.

المیادین آورده است: سفر رهبران مقاومت به تهران می‌خواهد مفهوم وحدت عرصه‌ها را در عمل در برابر اسرائیل تقویت و تأکید کند که با توجه به شرایط منطقه‌ای که بیشتر از سایرین به نفع ایران است و بسیاری از طرف‌ها در منطقه و محافل اسرائیلی هم به آن اذعان دارند، دیگر نمی‌توان به یک میدان نبرد با صهیونیسم پرداخت و از دیگری غافل شد.

پروژه ایران‌هراسی فروپاشید

نویسنده افزود: شاید یکی از برجسته‌ترین پیام‌هایی که درباره این سفر باید مورد توجه قرار گیرد، فروپاشی مفهوم تفکر اسرائیل درباره کل منطقه باشد که صهیونیست‌ها در سیزدهمین کنفرانس هرتزلیا  بیان کرده و  به تعبیر خود با روشن کردن خطوط تعامل با منطقه را پس از بهار عربی مدعی شده بودند که اسرائیل فرصت بسیار خوبی برای تشکیل محور سنی در منطقه به منظور رویارویی با ایران را دارد.

وی افزود: اما اوضاع طبق خواسته اسرائیل پیش نرفت و تفکر آن درباره تشکیل محور سنی علیه ایران نیز پس از دستاوردهای بزرگ این کشور در مقطع اخیر فروریخت و تازه‌ترین این دستاوردها توافق تهران و ریاض بود که با توجه به اینکه عربستان نماینده محور اهل تسنن در منطقه است، بهبود روابط آن با ایرانی‌ها ضربه‌ای دردناک به اسرائیل و آمریکا بود.

ضربه دردناک توافق تهران ـ ریاض به آمریکا و اسرائیل

نویسنده با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از توافق تهران و ریاض غافلگیر شده و همه توطئه‌های چند ساله آن برای ایران‌هراسی و دشمن خواندن ایران برای کشورهای منطقه نقش بر آب شد، گفت: حالا یک ائتلاف منطقه‌ای جدید تشکیل شده که مغایر با همه انتظارها و محاسبات اسرائیل است.

وی با بیان اینکه تشکیل فضای منطقه‌ای جدید منجر به موفقیت‌های دیپلماتیک برای ایران و مبتنی بر اصل موازنه راهبردی شده است، گفت: ایران کماکان در روابط با طرف‌ها و کشورهایی که اسرائیل دوست احتمالی خود در آینده برشمرده  بود، پیش می‌رود.

نویسنده تاکید کرد: همه این تغییرات در چارچوب ساختار بندی جدیدی صورت می‌گیرد که بر اساس به صفر رساندن مشکلات، برتری دادن منافع مشترک، و افشای فریب آمریکا و اسرائیل است که توسط دولت‌های متوالی ایالات متحده صورت گرفته بود.

المیادین ایران را ستون محکمی که محور مقاومت بر آن استوار است، توصیف کرد و گفت: ایران قدرت این را دارد که با ناکامی نتانیاهو در پیشبرد روند عادی‌سازی روابط محاسبات اسرائیل را برهم بزند و حالا علاوه بر اینکه نگرانی‌های اسرائیل بیش از پیش شده، آمریکا هم بیشتر نگران موجودیت اسرائیل در منطقه است و این یک پیروزی راهبردی به نفع ایران در مذاکرات بین المللی پیش روی این کشور است.

وی با بیان اینکه تاکید ایران بر مواضع اصولی خود و حمایت بزرگ آن از مساله فلسطین و مقاومت موقتی نیست، گفت: ایران به دنبال یک کارت برنده سیاسی نیست که آن را در محافل دیپلماتیک به کار گیرد، بلکه حمایت از فلسطین یک شعار ثابت از زمان پیروزی انقلاب اسلامی است که تاکید داشت «امروز ایران و فردا فلسطین» و ایران کماکان در مسیر خود تا دستیابی به اهداف کامل در آزادسازی فلسطین و مقدسات اسلامی ثابت قدم ایستاده است.

مسئله فلسطین نفوذ ایران را در منطقه بیشتر کرد

نویسنده با بیان اینکه مسئله فلسطین میدان رقابت بزرگ بین کشورهای منطقه است، گفت: هر کشوری که بیشتر به فلسطین نزدیک شود، تأثیر و نفوذ آن در منطقه بیشتر می‌شود و ایران در دستیابی به سهم بیشتر از قدرت و نفوذ در منطقه با نزدیکی به فلسطین موفق بوده است، زیرا مواضعی آشکار در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مقاومت آن طی بیش از 40 سال گذشته تاکنون داشته و این حمایت‌ها ادامه دارد.

در پایان این یادداشت آمده است: منطقه، مرحله‌ای جدید و چشم‌اندازی جدی را پیش رو دارد و میزبانی جمهوری اسلامی از سران گروه‌های مقاومت فلسطین در چارچوب استراتژی ایران برای ترسیم رویکردهای جدید و آمادگی برای مرحله آتی در هر رویارویی احتمالی است که رژیم صهیونیستی به خود جرئت ارتکاب آن را با هر طرفی از طرف‌های محور مقاومت در منطقه بدهد.

انتهای پیام
captcha