پرهیز از برپایی موکب‌های خودجوش اربعین در استان مرکزی
کد خبر: 4150544
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
نظری بیان کرد:

پرهیز از برپایی موکب‌های خودجوش اربعین در استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اعلام کرد: با توجه به توطئه‌های دشمنان و امکان حمله بیوتروریسمی امسال موکب خود جوش در استان برپا و تشکیل نخواهد شد.

بهنام نظری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 5 تیر، در نشست ستاد اربعین که در استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت به کارگیری ظرفیت‌های استان برای برگزاری مراسم اربعین امسال، ادامه داد: دشمن سال گذشته از تمام ابزار و وسایل تبلیغاتی برای سست کردن ستون و پایه‌های اربعین حسینی استفاده کرد و هجوم دشمن وظیفه ما را در قبال این حرکت مهم و انسجام یافته جهان اسلام دوچندان می‌کند.

وی با تأکید براستفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی به به زائران اربعین و برگزاری هرچه بهتر این حرکت مردمی در استان، اضافه کرد: با توجه به توطئه‌های دشمنان و امکان حمله بیوتروریسمی امسال موکب خود جوش در استان برپا و تشکیل نخواهد شد.

نظری خواستار تهیه نقشه محل استقرار موکب‌ها در استان شد و یادآور شد: از فعالیت موکب‌های خودجوش جلوگیری خواهد شد؛ از این رو توصیه می‌شود از برپایی این موکب‌ها خودداری شود.

معاون استاندار با بیان اینکه موکب‌های استان از شهر جدید امیرکبیر تا سنگ سفید میزبان زائران حسینی هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان ما در مسیر زائران قرار دارد، ضروری است پیگیری لازم برای تهیه و دریافت سهمیه مناسب در مکاتبات توسط دستگاه‌های مربوطه به مرکز لحاظ شود.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران اباعبدالله(ع) در راهپیمایی اربعین وظیفه دینی، اعتقادی و سیاسی است و شایسته نیست به چشم وظیفه اداری به آن نگریست، افزود: با توجه به شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم اعزام اربعین با وقفه‌ای مواجه شده بود که لازم است استان مرکزی امسال برنامه‌های باشکوه‌تری را تدارک ببیند.

نظری با اشاره به متفاوت بودن شرایط استان مرکزی با سایر استان‌ها از دو نگاه اعزام هم‌استانی‌ها به کربلا و میزبانی زائران از 16 استان، ادامه داد: به واسطه این دو مقوله مهم دامنه خدمات باید گسترده‌تر باشد و برای اجرای برنامه‌های شایسته همه باید سهیم باشند.

صدور گذرنامه زائران اربعین از هفته آینده

جواد اتابکی، دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی، خدمت‌رسانی موکب‌های استان به زائران امسال نسبت به مشابه سال قبل افزایش 50 درصدی خواهد داشت، ادامه داد: با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال زائران بیشتری به عتبات اعزام خواهند شد.

وی از صدور گذرنامه ویژه زائران اربعین از هفته آینده خبر داد و به افراد توصبه کرد تهیه گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند، ادامه داد: بنا براین است تا اتوبوس‌های برون شهری کمتر از 5 سال سن جابه‌جایی رایگان زائران را برعهده گرفته و از تعرفه گمرکی آنان کاسته شود.

اتابکی با اشاره به این مطلب که آماده‌سازی جاده‌های استان در دست اقدام است، بیان کرد: دستگاه‌ها پیگیر اقلام لازم برای موکب‌ها جهت خدمت‌رسانی بهتر به زائران باشند.

انتهای پیام
captcha