مذاکره‌ای برای آتش‌بس بلندمدت با رژیم صهیونیستی نشده است
کد خبر: 4147407
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
حماس:

مذاکره‌ای برای آتش‌بس بلندمدت با رژیم صهیونیستی نشده است

سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که گروه‌های فلسطینی درباره آتش‌بس بلندمدت با رژیم صهیونیستی مذاکره‌ای در قاهره نداشته‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات اخیر با مقامات مصری در قاهره مذاکره برای آتش‌بس بلندمدت با رژیم اشغالگر اسرائیل را شامل نمی‌شود.

حازم قاسم، سخنگوی حماس، در سخنانی با بیان این موضوع گفت: گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند مذاکرات قاهره شامل مذاکره برای یک آتش‌بس بلندمدت می‌شود، بی‌اساس است.

قاسم خاطرنشان کرد: هیئت جنبش حماس مقامات مصری را در جریان تجاوزات مستمر اسرائیل نسبت ساکنان قدس و کرانه باختری و هتک حرمت مقدسات اسلامی قرار داده و درباره راه‌های مقابله با سیاست‌های اشغالگران بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

 به گفته سخنگوی جنبش حماس، هیئت این جنبش در قاهره همچنین درباره نقش مصر در حمایت از مردم فلسطین و آرمان آن‌ها گفت‌وگو کرده است.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با ادامه تجاوزات خود به مقدسات مسلمانان، مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری، دائماً اوضاع را به سمت تنش بیش از پیش سوق می‌دهد.

طی چند روز گذشته، برخی پایگاه‌های خبری عربی و اسرائیلی اخباری مبنی بر مذاکره هیئت‌های فلسطینی در قاهره درباره آتش بس بلندمدت با اسرائیل در غزه منتشر کردند.

در اول ژوئن، هیئت‌هایی از جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در پاسخ به دعوت‌های رسمی به قاهره به مصر رفتند تا درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام
captcha