دومین نشست طرح ملی «فصل سخن» در رشت برگزار شد
کد خبر: 4146358
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

دومین نشست طرح ملی «فصل سخن» در رشت برگزار شد

دومین نشست از سلسله نشست های چهارمین دوره طرح ملی فصل سخن به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان گیلان به منظور نقد و بررسی کتاب «انقراض سلسله صفویه و ایام استیلای افاغنه در ایران» امروز، 17 خردادماه در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

دومین نشست فصل سخن سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان گیلان با توجه به اهمیت پرداختن به مباحث تاریخی و نقد و بررسی کتب این حوزه، دومین نشست از سلسله نشست های چهارمین دوره طرح ملی «فصل سخن» استان گیلان را امروز، 17 خردادماه برگزار کرد.

نشست مذکور با حضور دانشجویان و اساتید این حوزه به منظور نقد و بررسی کتاب «انقراض سلسله صفویه و ایام استیلای افاغنه در ایران» در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد. در این نشست سه دانشجوی فعال در حوزه تاریخ نادیا ره، روزبه خلیق معینی و کارن جمال امیدی با بیان شرح مختصری از فصول کتاب، بررسی ماهیت و محتوای مباحث، معرفی نویسنده و مترجم کتاب و همچنین تحلیل زمینه های فعالیت هر یک و نقش آنها در ثبت درست مفاهیم تاریخی آن دوره، به تحلیل و انتقاد از کتاب مورد نظر و پدید آورندگان آن پرداختند.

این نشست با حضور عباس پناهی، پژوهشگر حوزه تاریخ و دانشیار مطالعات ایران شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد که وی با بررسی نقدهای دانشجویان، اشاره به نکات مهم و بیان شرایط حاکم بر جامعه در زمان نگارش کتاب مورد نظر، به جمع بندی مباحث ارائه شده بر مبنای محتوای کتاب پرداخت. در پایان هم پس از برگزاری پرسش و پاسخ، از دانشجویان و اساتید شرکت کننده تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha