آغاز ثبت‌نام متقاضیان پروانه موکب‌داری اربعین حسینی در البرز
کد خبر: 4146091
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

آغاز ثبت‌نام متقاضیان پروانه موکب‌داری اربعین حسینی در البرز

مسئول ستاد اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات البرز از آغاز ثبت‌نام متقاضیان صدور پروانه موکب‌داری اربعین حسینی در سامانه موکب‌داران اربعین در این استان خبر داد.

موکب‌داری اربعین حسینی

امیر رحمانی، مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) توفیقی بزرگ از خدای منان است که نصیب هر کسی نمی‌شود، گفت: موکب‌داری در راه امام حسین(ع) یک افتخار است و این افتخار باید در تمامی مراحل زندگی همه کسانی که در این راه پر خیر و برکت قدم بر می‌دارند، به‌عنوان یک سرلوحه در همه امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر قدر این افتخار را بدانیم، قطعا خدای منان و خاصه حضرت زهرا(س) این خدمتگزاری را برای عاشقان اهل بیت(ع) ادامه‌دار خواهد کرد، افزود: عشق به امام حسین(ع) و محبت به آن حضرت در فطرت و سرشت همه عاشقانشان نهادینه شده است و باید این عشق و علاقه را با خدمتگزاری خالصانه به زوار سیدالشهدا(ع) به همگان نشان داد.

این مسئول در ادامه با اشاره به آغاز ثبت‌نام از مواکب اربعین حسینی در سال جاری برای خدمت‌رسانی به زوار در اربعین سال ۱۴۰۲ گفت: تمامی گروه‌های که متقاضی خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در مراسم اربعین چه در داخل کشور و چه در عتبات عالیات هستند،‌ باید از طریق سامانه موکب‌داران اربعین حسینی به آدرس Mokeb.atabat.org نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

رحمانی با بیان اینکه یک کمیته نسبت به بررسی درخواست‌های ثبت شده در سامانه موکب‌داران اقدام می‌کند، ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های ستاد اربعین حسینی کشور، موکب‌داران اربعین باید دارای یکسری شاخصه‌ها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز باشند و درصورتی که این موارد تأمین نشود، درخواست آنان برگشت داده خواهد شد.

مسئول مواکب اربعین حسینی البرز با اشاره به اینکه به‌منظور تسهیل در رفع مشکلات مواکب یک نفر رابط به‌عنوان نماینده مواکب انتخاب شده است، افزود: این رابط نسبت به دریافت مشکلات مواکب و انتقال آن به ستاد عتبات عالیات استان اقدام تا این کمیته با همکاری ستاد اربعین حسینی استان به رفع موانع و تسهیل خدمت‌رسانی، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان موکب‌داری اربعین حسینی را یک فرصت استثنایی برای ترویج فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و اظهار کرد: خدمت به زوار امام حسین(ع) باید دارای کیفیتی در خور شأن زوار باشد تا ضمن ایجاد رضایت در زائران، رضایت قلبی حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) را نیز فراهم کند.

انتهای پیام
captcha