همایش بین‌المللی «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی(ره)» برگزار می‌شود
کد خبر: 4145283
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

همایش بین‌المللی «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی(ره)» برگزار می‌شود

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از برپایی همایش بین‌المللی «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه امام خمینی (ره)» با حضور شخصیت‌های بین‌المللی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهارکرد: برای پیشرفت تمدن نوین اسلامی، که بر مبنای پیشرفت همه جانبه انجام‌پذیر است، باید همه نیاز‌های مادی و معنوی افراد شناخته شود تا از همه ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی جامعه استفاده گردد. 

این مبلغ عرصه بین‌الملل افزود: برای رسیدن به این مهم ترویج اندیشه‌های احیاگران دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از آنجا که حضرت امام خمینی(ره)، معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی و از احیاگران دینی بوده‌اند، این سؤال مطرح می‌شود آن بزرگوار برای حل مشکلات و معضلات جهان اسلام و همچنین ایجاد تمدن نوین اسلامی چه دیدگاهی داشتند؟ تا با ترویج اندیشه‌های آن بزرگوار راه برای حل مشکلات و معضلات جهان اسلام و همچنین پیشرفت تمدن نوین اسلامی هموارتر گردد. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با مطالعه آثار آن بزرگوار، یافته‌ها نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) بر اهمیت علوم اسلامی تاکید فراوان داشتند و بر این عقیده بودند که اسلام می‌تواند در صحنه عمل حلال مشکلات مردم باشد؛ لذا در همه برنامه‌ها و فعالیت‌هایشان به نیرو‌های جوان دین باور روشنفکر در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقی دل بسته بودند تا برای شکوفایی جهان اسلام و حل معضلات آن، همچنین تمدن اسلامی نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

همایش بین‌المللی «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی(ره)» برگزار می‌شودوی با اعلام خبر برپایی همایش اظهار کرد: در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شاهد برگزاری همایش بین‌المللی «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه حضرت امام خمینی(ره)» از سوی مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی و همکاری مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان، همچنین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و تلویزیون اینترنتی سفیر در مشهد مقدس خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالفقاری گفت: این همایش با حضور گسترده عاشقان و دلدادگان امام راحل روز شنبه ۱۳خرداد، از ساعت ۱۶ در حرم مطهر رضوی، صحن جامع رضوی، پارکینگ شماره یک، سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی با ویژه برنامه‌های متنوع و سخنرانی شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha