اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان
کد خبر: 4144654
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه پرورش نسل آینده خلاق و پویا، حاصل هم‌گرایی فرهنگی است، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی فرصت مناسبی برای کشف و پرورش استعداد‌های مخاطبان محسوب می‌شود.

سیدجلیل میرعظیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امروز، 9 خردادماه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان گیلان، با بیان اینکه پرورش نسل آینده خلاق و پویا، حاصل هم‌گرایی فرهنگی است، اظهار کرد: اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پشتوانه‌ای ارزشمند برای تحقق اهداف مجموعه است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های کانون در راستای تربیت نسل آینده خلاق، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیش از 60 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی فرصت مناسبی برای کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان محسوب می‌شود و قصد داریم از این ظرفیت‌ها در تعامل فرهنگی بهره‌مند شویم.

میرعظیمی دانشگاه فرهنگیان را نقطه اوج سرمایه‌گذاری در پرورش معلمان توانمند دانست و گفت: بر همین اساس آمادگی خود را برای ایجاد بسترهای مناسب جهت گذراندن دوره کارورزی نومعلمان در مراکز فرهنگی و هنری کانون اعلام می‌کنیم؛ همچنین برگزاری جشنواره، مهرواره و نشست‌های تربیتی از دیگر فرصت‌های همکاری مشترک است.

ایرج شاکری‌نیا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان نیز با بیان اینکه کانون مرکزی برای تولید فکر و فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: دانش، شناخت و آگاهی حول محور تفکر و اندیشه‌ورزی جمع‌ می‌شوند لذا برنامه‌های کانون پرورش فکری نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی دارد.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های هم‌گرایی دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ و پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای است، مجموعه‌های دست‌اندرکار عرصه تعلیم و تربیت و اتاق‌های فکر این مجموعه‌ها، بستری برای پرورش آینده‌سازان خلاق و موفق هستند در این راستا از اقدامات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها و تشریح برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین ایجاد ارتباط مؤثر و دو سویه استقبال می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های مشارکتی، گفت: معرفی نومعلمان به کانون جهت گذراندن دوره کارورزی، تبادل مدرس و مربی میان کانون پرورش فکری و دانشگاه فرهنگیان در دستورکار قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام احمد عادلی، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان هم در این نشست اظهار کرد: نگاه دینی در مباحث ما دارای جایگاه ویژه‌ای است و در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ضرورت ‌دارد برای فعالیت‌های سرشار از معرفت و متکی بر ارزش‌های اسلامی برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نقشه شوم دشمنان در عرصه فرهنگ، متوجه نسل کودک، نوجوان و جوان است، افزود: در این میان، تهدیدهای فضای مجازی و شبکه‌های مجازی امکانی برای نفوذ و آسیب‌رسانی به نسل آینده کشور محسوب می‌شود.

عادلی با تأکید بر اینکه روشنگری و غبارروبی فکری از اولویت‌های فعالان فرهنگی است که برای تحقق این امر نیازمند تربیت مربیان و معلمان آگاه و توانمند هستیم، گفت: پیشینه فعالیت‌های کانون پرورش فکری و دانشگاه فرهنگیان اقدامات مؤثر در این عرصه است و در سایه هم‌افزایی و پیگیری مصوبات، شاهد حرکت‌های سازنده‌ای خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha