بصیرت ملت ایران رمز ماندگاری انقلاب است
کد خبر: 4143615
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

بصیرت ملت ایران رمز ماندگاری انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه مردم ایران در جهان و هوشمندانه عمل کردن مردم ایران در تصمیم‌گیری‌ها گفت: رمز ماندگاری و رویش‌های جدید مردمی انقلاب، همین فهم و بصیرت عمیق مردم است که امام(ره) به ملت ایران بخشیدند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 5 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) شهر برگزار شد، اظهار کرد: اهل‌بیت عصمت و طهارت، همه درس‌ها نسبت به روابط اجتماعی را به جامعه مسلمان و بشر آموخته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت دفاع و ایستادگی مقابل دشمنان افزود: همه فقها درباره جهاد دفاعی معتقدند «زمانی‌که دشمن به مسلمانان حمله کنند، بر مسلمان واجب است که از خود دفاع کند». جمهوری اسلامی امروز با داشتن موشک‌های دور برد نقطه‌زن و سلاح‌های پیشرفته توانسته دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند تا جایی‌که جرئت حمله نظامی به جامعه اسلامی را نداشته باشند، دشمن پس از ناامیدی در جنگ سخت، به جنگ نرم روی آورد و پدیده کشف حجاب‌ها نیز در راستای همان جنگ نرم است البته دشمنان در این زمینه هم وادار به عقب‌نشینی خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه مردم ایران در جهان و هوشمندانه عمل کردن مردم ایران در تصمیم‌گیری‌ها گفت: رمز ماندگاری و رویش‌های جدید مردمی انقلاب، همین فهم و بصیرت عمیق مردم است که امام(ره) به ملت ایران بخشیدند. جمهوری اسلامی و ملت ایران توانستند قدرت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را در ایران ساقط کنند و این موفقیت و انقلاب اسلامی نتیجه هجرت امام رضا(ع) و معارف ترویج یافته توسط آن حضرت بود و دیگر این ملت زیر بار هیچ ظلمی نخواهد رفت.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان دیپلماسی و تأکیدات ایشان پیرامون سه مسئله حکمت، عزت و مصلحت، تصریح کرد: توجه به اصل عزت در دیپلماسی، به معنای دوری جستن از التماس در روابط بین‌الملل و تکیه بر اصول و ارزش‌های ملت ایران است. برخی دولت‌های بعد از انقلاب به‌خاطر عدم توجه به نکات مذکور، در روابط بین‌الملل ملتمسانه برخورد می‌کردند، توجه به اصل حکمت در دیپلماسی نیز به معنای تعامل خردمندانه و محاسبه شده همراه با قدرت و حکیمانه برخورد کردن در روابط اجتماعی و بین‌الملل است.

آیت‌الله فلاحتی توجه به اصل مصلحت را به‌معنای انعطاف برای دور زدن مواضع سخت در دیپلماسی دانست و تأکید کرد: مصلحت این نیست که هرچه دشمنان گفتند بپذیریم بلکه شناختن موارد انعطاف و کجا انعطاف به‌خرج دادن در این زمینه اهمیت دارد و حتی یک مدیر سیاسی در داخل کشور هم باید به شرایط بالا واقف و آگاه است.

امام جمعه رشت با اشاره به جزئیات حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: جنایاتی که رضا قلدر و پسرش علیه ملت ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی مرتکب شدند بی‌سابقه بوده است؛ در آن زمان که رضاشاه بی‌سواد با کمک انگلیسی‌ها روی کار آمد، انگلیسی‌ها سعی کردند در ایران، عراق، افغانستان و ترکیه ساز و کارهایی ایجاد کنند و اولین کسی‌که سر تسلیم مقابل انگلیسی‌ها و ساز و کار آن‌ها فرود آورد، رضاشاه بود و در همان زمان، بخشی از اراضی کشورمان را به دیگر کشورها بخشید.

وی با اشاره به اینکه دشت «ناامید» که اکنون در افغانستان است متعلق به ایران بود، افزود: سدی به نام کمال‌خان نزدیک سیستان بود و منابع آبی در آنجا جمع‌آوری می‌شد، در دوره رضاشاه و به پیشنهاد انگلیسی‌ها، قراردادی نوشتند که براساس آن قرارداد، سالانه حجمی از این منابع آبی برای ایران و مابقی برای افغانستان باشد و حق ما را تقسیم کردند در حالی‌که این ذخیره آبی حق ایران بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردم سیستان در طول این سال‌ها، سختی‌های زیادی را به‌خاطر فقدان آب تحمل کردند، گفت: پس از روی کار آمدن طالبان، رئیس جمهور ایران همواره به دادن حق‌آبه ایران تأکید کرد تا در بستر تعامل محقق شود لذا تعامل سازنده با همسایگان که در دولت فعلی رو به رشد است، همچنان مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام
captcha