آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی حق بر باطل بود
کد خبر: 4143196
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
استاندار گیلان:

آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی حق بر باطل بود

اسدالله عباسی با بیان اینکه پیروزی خرمشهر نمادی از مقاومت، ایثار و پیروزی حق بر باطل بود، گفت: در آزادسازی خرمشهر اراده خدا در رزمندگان متبلور شد و توانستند دشمنان را به عقب برانند و اجازه ندهند خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست کسانی بیفتد که طمع مادی و دنیوی به کشورمان داشتند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، سوم خردادماه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان بندر انزلی که در میدان صبحگاه ناوگان شمال برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی خرمشهر نمادی از مقاومت، ایثار و پیروزی حق بر باطل بود.

وی با اشاره به آیه ۱۳۹ سوره مبارکه آل عمران «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ و اگر مؤمنيد سستى مكنيد و غمگين مشويد كه شما برتريد»، افزود: ما توانستیم دشمن را به انفعال بکشانیم و ماه‌ها در لاک دفاعی خودشان فرو بروند. این فقط رژیم بعث عراق نبود که شکست خورد بلکه دنیای استکبار و دشمنان قرآن و دشمنان امت اسلامی بودند که شکست خوردند و در این ۴۴ سال بارها و بارها طعم شکست را چشیدند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران روز مقاومت، ایثار و پیروزی در سوم خرداد ۱۳۶۱ رقم خورد و هیچ وقت فداکاری‌هایی که رزمندگان عزیز ما نشان دادند فراموش نخواهد شد، گفت: در آزادسازی خرمشهر اراده خدا در اراده رزمندگان ما متبلور و متجلی شد و توانستند دشمنان را به عقب برانند و اجازه ندهند خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست کسانی بیفتد که طمع مادی و دنیوی به کشورمان داشتند.

عباسی با تأکید بر اینکه مردم عزیز ما یاد و خاطره پیروزی خرمشهر را که یوم الله سوم خرداد نامیده شده است هرگز از یاد نخواهند برد، بیان کرد: ملت ایران هرگز فراموش نمی‌کنند دشمنان و همه کفر و ناحق به یک صف و حق و همه اسلام و مؤمنین و رزمندگان با ایمان به خدا در صف دیگر توانستند بار دیگر پیروزی حق بر باطل را به اثبات برسانند.

وی با اشاره به اینکه با ایمان به خدا، با تکیه بر آموزه‌های دینی و قرآن، اعتقادات و باورها و ارزش‌های اسلامی توانستیم ۴۴ سال نظام خود را از دست دشمنان مصون نگه داریم، تصریح کرد: دشمن همه ترفندها و تجهیزات و حیله‌ها و نیرنگ‌های خود را به کار گرفت اما نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را در تصرف خود در بیاورد و این مصداق «وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ» است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ادامه دهنده راه شهدا هستیم، تأکید کرد: این مسیری است که امام راحل برای ما هموار کرد، مسیری که نقشه راه آن را مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند و ما این راه را مقتدرانه ادامه خواهیم داد و از حریم و کیان نظام اسلامی دفاع می‌کنیم و دشمن مأیوس و نا امید شکست خواهد خورد و بارها و بارها این به اثبات رسیده است.

عباسی با اشاره به مأموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ گفت: نیروی دریایی سرافراز بار دیگر پیام اقتدار، صلح و دوستی نظام جمهوری اسلامی ایران را به همه جهانیان نشان دادند و توانستند با اقتدار، توانمندی، رشادت و شجاعت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی دفاع کنند و این پیام را به جهانیان برسانند که علی‌رغم همه تحریم‌های ناجوانمردانه توانستیم روی پای خودمان بایستیم؛ لجستیک دریایی را امروز در عرصه بین‌الملل شاهد هستیم و راهبرد نظام و دولت مردمی سیزدهم ارتباط تنگاتنگ با کشورهای اسلامی و به هم زدن محاسبات دشمن است.

انتهای پیام
captcha