تلاش اعضای کاروان قرآنی بهره‌مندی از تمام ظرفیت حج است + فیلم
کد خبر: 4142676
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
محمداسماعیل خورشیدی:

تلاش اعضای کاروان قرآنی بهره‌مندی از تمام ظرفیت حج است + فیلم

عضو کاروان قرآنی حج تمتع 1402 با تاکید بر اینکه باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از لحظه لحظه آن به بهترین شکل بهره‌مند شد، گفت: در طول این سفر معنوی وظیفه بسیار سنگینی برعهده ما گذاشته شده است.

امسال کاروان قرآنی با حضور ۲۰ نفر از استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی رهسپار می‌شود و اعضای آن به اجرای برنامه در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها می‌پردازند. زمان مأموریت اعضای کاروان قرآنی حج از ۳۵ تا ۴۰ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمداسماعیل خورشیدی، از اعضای کاروان قرآنی، که تجربه اولین سفر معنوی حج را تجربه خواهد کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص حس و حال این سفر معنوی جملاتی را بیان کرد.

خورشیدی درباره حس خود از اعزام به این سفر گفت: به نمایندگی از مردم شریف قم امسال عازم حج تمتع هستم و امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای کشورم در کاروان قرآنی امسال باشم و به وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده ما در جهت تحقق این رسالت مهم گذاشته شده است به خوبی جامه عمل بپوشانم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ خوبی که از سوی کمیته اعزام قاریان صورت گرفته و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع، با لطف و عنایت خدای متعال توانسته‌ام مقدمات سفر را هم به لحاظ روحی، هم به لحاظ معنوی و هم به جهت جمع‌آوری ابزار لازم این سفر و قطعه‌هایی که باید در سرزمین وحی تلاوت شود، فراهم کنم.

 خورشیدی با تاکید بر اینکه باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از لحظه لحظه آن به بهترین شکل استفاده کرد، گفت: در طول این سفر معنوی وظیفه بسیار سنگینی برعهده ما گذاشته شده است، لذا تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت این جریان مقدس در جهت قرآنی شدن قلب‌ها استفاده کنیم.

این مدرس قرآن درباره فعالیت‌های قرآنی خود گفت: در حال حاضر خیلی روحیه شرکت در مسابقات را ندارم، اما در طول این سال‌ها توانستم در مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف رتبه اول بخش قرائت تحقیق و قرائت ترتیل را دریافت کنم. همچنین به عنوان قاری به کشورهای مختلف ازجمله هندوستان اعزام شدم و چند سالی است که در حوزه تدریس قرآن مشغول هستم.

یادآور می‌شود اعزام کاروان قرآنی به حج به تدریج از پنجم خرداد‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha