سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان منصوب شد
کد خبر: 4142607
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان منصوب شد

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با صدور حکمی «محمد شادپور» را به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی این سازمان منصوب کرد.

انتصاب سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با موافقت دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور با صدور حکمی «محمد شادپور» را به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان منصوب کرد.

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان امروز، اول خردادماه در آیین تکریم و معارفه سرپرست معاونت فرهنگی این سازمان، اظهار کرد: قبول مدیریت در مجموعه جهاد کار دشواری است زیرا هر شخصی که مدیریتی را در مجموعه جهاد قبول می‌کند باید عملکرد جهادی ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: همیشه چالش‌های اقتصادی در مجموعه وجود داشته که منجر به ایجاد محدودیت‌هایی برای سازمان شد، با این حال همه واحدهای جهاددانشگاهی استان در مسیر خود حرکت کردند و کارهای ارزشمندی را انجام دادند که این روند باید مصمم‌تر ادامه یابد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه تغییر نشانه پویایی سازمان بوده و مهم اهداف مجموعه است، گفت: واحد فرهنگی از معاونت‌های فعال است و شاهد عملکرد خوبی در بخش‌های این مجموعه نظیر سازمان دانشجویان، انتشارات، ایسپا و خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) که از رسانه‌های فعال ما در استان است؛ بوده‌ایم که جای قدردانی دارد، در دو سال گذشته با وجود تنش‌ها و مبالغ کمی که تزریق شد، کارهای خوبی انجام گرفت.

مسکنی ضمن تبریک به محمد شادپور به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: هر جا دانشجو باشد شور و نشاط هم هست، تجربیات ایشان در معاونت دانشجویی و فرهنگی مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان، نویدبخش کارهای ارزشمند در حوزه جدید است که شاهد اتفاقات و برنامه‌های خوبی خواهیم بود.

وی گفت: حوزه معاونت فرهنگی در برخی مواقع پیش‌قراول است و می‌تواند به معرفی بیشتر جهاددانشگاهی کمک کند لذا این پیش‌قراولی به چابکی، ایده‌های نو و ابزار نیاز دارد.

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان هم اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهاد برخواسته از انقلاب است و همه باید این را مدنظر قرار داده و اولویت قرار دهیم به دلیل اینکه یک کار جهادی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «عرصه فرهنگی عرصه جهاد است و کسانی که در عرصه فرهنگی فعالیت می‌کنند باید حق جهاد را ادا کنند»، افزود: باید قدر این فرهنگ را دانست لذا باید با تلاش زیاد و خالصانه کار کنیم و مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

شادپور با بیان اینکه طی دهه اخیر حوزه فرهنگ مغفول مانده و به عبارتی دچار روزمرگی شده است، متأسفانه نتوانستیم این فرهنگ را به جایگاه شایسته‌ای که باید، برسانیم، گفت: جهاددانشگاهی گیلان توفیقات خوبی داشته ما در معاونت فرهنگی باید ببینیم که چقدر فعالیت‌ها و رویدادهای انجام شده اثر بخش بوده تا برای فعالیت‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی کنیم. باید روش و نوع رفتار متفاوت‌تر از قبل باشد و از کارهای کلیشه‌ای، تکلیفی، تکراری و موازی کاری فاصله بگیریم تا حرف نو برای مخاطبین جوان و دانشجویان امروز داشته باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگی احیا صورت بگیرد، گفت: باید فضای قرآنی را گسترش دهیم تا روح قرآنی در فضای دانشجویی جریان یابد، برنامه‌ها باید کیفی‌سازی شود تا از این کیفی‌سازی به توسعه فعالیت‌های فرهنگی برسیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها هم باید به درستی در حوزه فرهنگی اقدام کنند تا نیروی انسانی در تراز انقلاب تحویل جامعه دهند، تصریح کرد: بخشی از آسیب‌هایی که در جامعه مواجه هستیم ناشی از بی‌توجهی و کم‌کاری در مبانی ارزشی است و باید به اثربخش بودن برنامه‌ها و رویدادها قبل از اجرا، توجه کنیم، بپذیریم که نیاز به تغییر و تحول در فعالیت‌های فرهنگی داریم.

شادپور گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرمودند که تحول فرهنگی باید در کشور صورت بگیرد اما متأسفانه این تحول هنوز در فرهنگ و ساختار شکل نگرفته است. نیاز است که نگاه نویی به فعالیت‌ها داشته باشیم در این راستا به ارتقای فعالیت‌های فرهنگی از طریق افزایش فضائل معرفتی و اخلاقی و مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان نیاز داریم؛ تحقق فضائل اخلاقی با تغییر در اندیشه، بینش و نگاه مدیران اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه باید اتاق فکری را در حوزه فرهنگی ایجاد کنیم تا جریان‌سازی صورت گیرد، افزود: اگر اثرسازی و شبکه‌سازی در فعالیت‌های فرهنگی نداشته باشیم، موفق نخواهیم بود. باید برای پرورش کاظم آشتیانی‌ها و علی محمدی‌ها هزینه کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان ادامه داد: باید در حوزه جدید بررسی مجدد صورت گیرد تا کارهای ارزشمند و تأثیرگذار در سطح کشور و استان داشته باشیم، کار جهادی با رویکرد انقلابی را اولویت قرار دهیم و نسبت به تقویت این رویکرد در بین دانشجویان اقدام کنیم، امور را برنامه‌ریزی شده و عملیاتی پیش ببریم.

شادپور تأکید کرد: دانشجویان امانت ما هستند و باید متناسب با نیازها و خواسته‌های‌شان برنامه‌ریزی و خلق ایده کنیم تا در مسیر درست قرار بگیرند و جهادی کار را آغاز کنیم و به سرانجام برسانیم.

سیده فاطمه شفیعی، سرپرست سابق معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان هم ضمن ارائه گزارش عملکرد اظهار کرد: از تلاش‌های بی‌وقفه، پیگیری‌های همکاران همیشه همراهم که این مسیر قابل دفاع هویتی، ساختاری و عملکردی را برای حوزه فرهنگی در مدت مسئولیتم رقم زدند بسیار سپاسگزارم. در این مدت تلاش کردیم بتوانیم دنیای درون و بیرون سازمان را به عنوان دنیای پیرامون‌مان از زوایای مختلف ببینیم چراکه نگاه هم شکل و هم اندازه و یکسان به پدیده‌ها با خلاقیت و نوآور بودن در تضاد است، از خداوند متعال برای مجموعه جهاددانشگاهی گیلان توفیقات الهی روز افزون و خیر طلب می‌کنم.

گفتنی است، در پایان رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان از تلاش‌های سیده‌ فاطمه شفیعی که از آبان‌ماه سال 1399 تاکنون به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی منصوب شده بود، تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha