چادرهای زائران در صحرای عرفات برپا شد + فیلم
کد خبر: 4142350
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

چادرهای زائران در صحرای عرفات برپا شد + فیلم

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: کار برپایی 350 هزار چادر برای اسکان زائران خانه خدا در منا و عرفات آغاز شده است. از سوی دیگر خطوط هوایی و ریلی عربستان نیز آمادگی خود را برای انتقال زائران اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج آنلاین، وزارت حج و عمره عربستان سعودی از برپایی حدود ۳۵۰ هزار چادر در منا و عرفات در ابعاد مختلف برای زائران حج تمتع سال۱۴۰۲ خبر داد.
حاتم قاضی، معاون و سخنگوی رسمی وزارت حج عربستان اعلام کرد: تعداد چادرها در عرفات حدود 200 هزار  و در منا 150 هزار  در ابعاد مختلف است که با هدف خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع برپا شده است.
قاضی ادامه داد: مکان‌های مناسبی با امکانات لازم برای زائرین در نظر گرفته شده و زائران مکه مکرمه در بیش از 4300 اقامتگاه‌ دارای مجوز  اقامت خواهند کرد.
عربستان سعودی در آستانه مراسم حج امسال با افزایش دما روبه‌رو بوده و به منظور اجتناب از گرمازدگی زائران، قرار است تعداد وسایل سرمایشی در چادرها را افزایش دهد.


از سوی دیگر  رسانه‌های مختلف اعلام کردند که قرار است امروز نخستین پروازهای حامل حجاج خارجی از هند، نیجریه، بنگلادش و پاکستان وارد فرودگاه‌های عربستان شوند.

همچنین هزاع بن فیصل الشریف، معاون شهردار مکه از مراکز خدماتی در منا و مزدلفه و مقر اصلی دبیرخانه در عرفات بازدید کرد. هزاع بر لزوم تسریع در انجام کارهای مختلف در اماکن مقدس و آمادگی‌ کامل برای پذیرایی از میهمانان خانه خدا تأکید کرد.

از سوی دیگر اعلام شد: سامانه حمل و نقل و تدارکات عربستان برنامه‌های عملیاتی و فنی و تخصصی خود را برای خدمت‌رسانی به زائران بیت الله الحرام برای سال 1444 هجری شمسی به پایان رسانده است.

این امر به ایجاد دسترسی ایمن و روان برای زائران در بخش‌های مختلف هوایی، زمینی، دریایی و ریلی، از بدو ورود به عربستان و عبور از اماکن مقدس تا پایان مراسم و عزیمت به کشورهایشان کمک خواهد کرد.

شرکت هلدینگ فرودگاه‌های عربستان هم آمادگی اجرای طرح‌های عملیاتی برای اجرای دو مرحله ورود و خروج حجاج از طریق حدود 7700 پرواز را تأیید کرد که در آن حدود 1.7 میلیون صندلی برای زائران اختصاص داده شده است. این پروازها در فرودگاه‌های جده، فرودگاه شاهزاده محمد بن عبدالعزیز، فرودگاه بین‌المللی مدینه، فرودگاه بین‌المللی طائف، فرودگاه بین‌المللی شاهزاده عبدالمحسن در ینبع، فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض و فرودگاه بین‌المللی ملک فهد در دمام انجام خواهد شد.

شرکت راه‌آهن عربستان سعودی (SAR) نیز از آمادگی خود برای کمک به رفاه حال زائران با جابجایی آسان و روان در قطار سریع السیر حرمین که یکی از 10 قطار سریع‌السیر جهان محسوب می‌شود، خبر داد.  این خط ریلی، دو شهر مکه و مدینه را به هم وصل می‌کند.

انتهای پیام
captcha