اعلام آمادگی ۱۶۰ مسجد خراسان‌جنوبی برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی
کد خبر: 4141610
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

اعلام آمادگی ۱۶۰ مسجد خراسان‌جنوبی برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: یکی از برنامه‌هایی که این ستاد آن را پیگیری می‌کند بحث ایجاد پایگاه‌های قرآنی در مساجد استان است که تاکنون ۱۶۰ مسجد استان برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی محقی،‌‌ سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی،‌‌ سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی، در سخنانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی آن را پیگیری می‌کند بحث ایجاد پایگاه‌های قرآنی در مساجد استان است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۶۰ مسجد استان در زمینه راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان‌ کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این پایگاه‌های قرآنی صورت می‌گیرد بحث استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی است. در این پایگاه‌ها برنامه‌های مختلف چون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی، طرح تلاوت نور و تجلیل از بهترین پایگاه‌های قرآنی در پایان سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ۶۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارد، گفت: ۶۰ درصد این پایگاه‌های روستایی و ۴۰ درصد آنها شهری است که با توجه به رشد جمعیت و افزایش مساجد برنامه ما افزایش کانون‌هاست. پیش‌بینی ما بر این است که این کانون‌ها تا پایان سال به هزار مورد برسد و در مناطق روستایی نیز بعد از پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از گسترده‌ترین مراکز فرهنگی است که تأثیرگذاری زیادی را نیز در جامعه گذاشته است.

محقی با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود، بیان کرد: این مسابقات، مهم‌ترین مسابقات قرآنی است که در بین فعالان مسجدی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود برای شرکت در این دوره از مسابقات مدهامتان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha