دومین دوره جام قرآنی «ضحی» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4141582
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

دومین دوره جام قرآنی «ضحی» در گیلان برگزار می‌شود

مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان از برگزاری دومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان با عنوان «جام ضحی» خبر داد و گفت: ثبت‌نام دومین دوره جام قرآنی ضحی از 25 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 15 خردادماه ادامه دارد.

دومین دوره جام قرآنی ضحی در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز ثبت‌نام دومین دوره جام قرآنی ضحی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم که در قالب «جام ضحی» سال گذشته برای اولین بار در استان گیلان برگزار شد، امسال هم با تغییرات اندکی در ضوابط آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دومین دوره جام قرآنی ضحی از 25 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 15 خردادماه ادامه دارد، افزود: این مسابقات به صورت تیمی در دو بخش مجزا آقایان و بانوان برگزار می‌شود، در این مسابقات اشخاص حقوقی نظیر مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اشخاص حقیقی از جمله مربیان، اساتید و نیز حافظان و قاریان با تشکیل تیم‌های سه نفره از قاریان و مؤذنان یا حافظان شرکت خواهند کرد.

مرادی با اشاره به اینکه این مسابقات از سال گذشته با نام شهدای قرآنی استان پیوند خورده، گفت: همه تیم‌های شرکت‌کننده به نام شهدای قرآنی گیلان مزین خواهد شد و تیم‌هایی که در سال گذشته شرکت کرده‌اند با همان نام و تیم‌های جدید به قید قرعه به نام شهدای قرآنی نامگذاری می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان با اشاره به اینکه حافظان و قاریان استان می‌توانند برای ثبت‌نام در مسابقات تا 15 خرداد‌ماه از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ در پیام رسان ایتا اقدام کنند، بیان کرد: در تلاش هستیم تا مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن را توسعه دهیم و با برگزاری لیگ، تیم‌ها با یکدیگر در طول سال به رقابت قرآنی بپردازند که امیدواریم در سال‌جاری این امکان فراهم شود.

وی با اشاره به استقبال خوب حافظان از سایر استان‌ها برای شرکت در جام قرآنی ضحی تصریح کرد: از سایر استان‌ها هم متقاضیانی داریم که در صورت تأمین امکانات مناسب آمادگی برگزاری این مسابقات به صورت ملی نیز وجود دارد.

مرادی در خصوص ضوابط این دوره از مسابقات گفت: تیم‌ها توسط مؤسسات قرآنی، اساتید یا حافظان و قاریان تشکیل می‌شود. هر تیم یک سرپرست دارد که سرپرست تیم‌های حقوقی (مؤسسات و تشکل‌ها) مدیر مؤسسه و تیم‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم می‌باشد. جوایز به صورت تیمی و به سرپرست تیم به نمایندگی اعضا اهدا می‌شود. رشته ابتهال به صورت انفرادی برگزار خواهد شد. در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق و یک نفر ترتیل و یک نفر مؤذن خواهد بود و در بخش بانوان ترکیب تیم قرائت یک نفر تحقیق و دو نفر ترتیل می‌باشد.

مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزای همه اعضای گروه یکسان بوده و از ابتدای قرآن مدنظر خواهد بود (نظیر 3 جزء اول، 5جزء اول و...)؛ به سرپرستان تیم‌های حقوقی (چنانچه عضو تیم نباشند) معادل یک سوم جایزه تیمی جایزه تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: به سرپرستانی که بتوانند بیش از پنج جایزه تیمی کسب کنند جایزه ویژه مسابقات تعلق خواهد گرفت. همه تیم‌ها به نام شهدای قرآنی استان نامگذاری خواهند شد. زمان ثبت‌نام تا 15 خرداد می‌باشد و زمان برگزاری مسابقات هفته پایانی خرداد است. ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی با بیان اینکه اعضای همه تیم‌ها باید 70 درصد امتیاز انفرادی را کسب نمایند و معدل تیم هم نباید از 70 درصد امتیاز کمتر شود، گفت: تیم‌های شرکت‌کننده پس از این مسابقات بر اساس نتایج حاصله  دسته بندی و در نخستین دوره لیگ حافظان و قاریان شرکت خواهند کرد، همچنین تیم‌هایی که در این دوره از مسابقات کمتر از 70 درصد امتیاز را کسب کنند در دور بعدی جام و نیز لیگ ضحی یک گروه سقوط خواهند کرد (به عنوان مثال از گروه 20 جزء به 10 یا از پنج جزء به سه جزء سقوط خواهند کرد).

انتهای پیام
captcha