چهار محفل قرآنی مختص بانوان در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4141509
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
همزمان با دهه کرامت؛

چهار محفل قرآنی مختص بانوان در گیلان برگزار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان از برگزاری چهار محفل قرآنی مختص بانوان  در شهرهای رشت، لاهیجان، رضوانهشر و شفت همزمان با دهه کرامت خبر داد.

امیرحجت مرادی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان گیلان امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به پیشنهاد نامگذاری هفته قرآن و عترت در استان اظهار کرد: از تاریخ 18 تا 28 ذی‌الحجه که امسال هم مصادف با 16 تا 23 تیرماه است، بیشترین فراوانی نزول آیات قرآن شامل آیات غدیر، تطهیر، مباهله و ولایت را در شأن اهل بیت(ع) داریم، از همین رو به نام هفته قرآن و عترت نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه امسال دومین هفته قرآن و عترت استان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری نشست‌های علمی توسط حوزه و دانشگاه در خصوص تبیین محتوای آیات نازل شده در این هفته، برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت با رویکرد تفسیری و تدبری در شهرهای استان، فضاسازی شهری، برگزاری مسابقات قرآن محله محور با محوریت مساجد و مؤسسات قرآنی، برگزاری رویداد فرهنگی و هنری و رسانه‌ای با هدف بازآفرینی مفاهیم قرآن و عترت در قالب هنر، تجلیل از مفاخر قرآنی دهه اول انقلاب، تجلیل از مؤسسات و فعالان قرآنی استان از جمله ویژه‌برنامه‌های دومین دوره برگزاری هفته قرآن و عترت استان گیلان است.

سخنگوی جمعیت قرآنیان استان گیلان گفت: در هفته عید غدیر تا روز مباهله که هفته جشن و سرور است از سازمان تبلیغات استان، جامعه ایمانی مشعر و مجمع هیأت‌های مذهبی وکانون مداحان می‌خواهیم که نسبت به فضاسازی محیطی دقت بیشتری داشته باشند و سیاه‌پوشی ماه محرم را به ایام بعد از این هفته موکول کنند. هفته آینده ستاد اجرایی هفته قرآن و عترت تشکیل می‌شود و دستگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

مرادی با اشاره به اینکه تجلیل از شهدای قرآنی از دیگر ویژ‌ه‌برنامه‌های هفته قرآن و عترت است، بیان کرد: این برنامه با همکاری اداره‌کل بنیاد شهید استان برگزار می‌شود، در حال حاضر 180 شهید قرآنی در استان شناسایی شده‌اند که حافظ و قاری قرآن بودند؛ از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت برگزاری مسابقات تیمی قرآن است که سال گذشته با استقبال بسیاری از قرآنیان استان مواجه شد.

وی از برگزاری 10 محفل قرآنی در دهه کرامت در شهرهای مختلف استان با همکاری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خبر داد و افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت برگزاری 10 محفل قرآنی در استان برنامه‌ریزی شده که از این محافل، چهار محفل قرآنی اختصاص به بانوان دارد که همه قاریان، حافظان و مجریان از بانوان هستند و در روزهای اول دهه کرامت در شهرهای رشت، لاهیجان، رضوانهشر و شفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha