امام صادق(ع) با انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه مقابله کرد
کد خبر: 4141228
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

امام صادق(ع) با انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه مقابله کرد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) حدود چهار هزار شخصیت را تربیت کردند، گفت: یکی از اقدامات بزرگ امام صادق(ع) مقابله با انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه بود، ما باید با سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) آشنا شویم و با رفتار خود سیره آن‌ها را به مردم معرفی کنیم.

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه 25 اردیبهشت‌ماه در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق(ع) که در مسجد جامع شهر سیاهکل برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) بیش از سه دهه امامت امت را بر عهده داشتند و یکی از مهم‌ترین وظایف حضرت این بود که ما با معارف اهل بیت(ع) آشنا شدیم.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) حدود چهار هزار شخصیت را تربیت کردند، افزود: یکی از اقدامات بزرگ امام صادق(ع) مقابله با انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه بود؛ ما باید با سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) آشنا شویم و با رفتار خود سیره آن‌ها را به مردم معرفی کنیم، یکی از بزرگترین سمت‌هایی که به پیروان اهل‌بیت(ع) داده می‌شود این است که با رفتار حسنه خود بتوانند امیر المؤمنین(ع) را در جامعه معرفی کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به هشت درس سعادت در مکتب امام صادق(ع)، گفت: ما باید نسبت به رفتار خود با انسان‌ها مراقب باشیم، کرامت آن‌ها را در نظر بگیریم و از لحاظ رفتاری خود را برتر نبینیم. برخی‌ از افراد عمل نیک خود را در همین دنیا با غیبت، دروغ و ...باطل می‌کنند. انسان وقتی عمل پاکی انجام دهد و همراه خود داشته باشد به حیات طیبه می‌رسد و مردم نیز این فرد را دوست خواهند داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک فرصت طلایی برای مسئولان به وجود آورد تا بتوانند نسبت به مردم اعتماد سازی و خدمت‌رسانی کنند، افزود: اگر با صداقت با مردم حرف بزنیم آن وقت مردم به نظام اسلامی اعتماد می‌کنند. اگر به شخصی در کشور مسئولیت داده می‌شود تکلیف زیادی هم به وی اضافه می‌گردد، اگر از فرصت مسئولیت به درستی استفاده نشود به تهدید تبدیل می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر انسان یک قدم برای رضای خدا و کمک به مردم بردارد، خداوند پاداش بسیاری برایش در نظر می‌گیرد، بیان کرد: هر چه نسبت به بندگان خداوند گذشت و کرامت داشته باشیم خداوند نیز نسبت به ما گذشت خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha