فرایند ثبت‌نام مسابقات «مشکات» از اول خرداد آغاز می‌شود
کد خبر: 4141115
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

فرایند ثبت‌نام مسابقات «مشکات» از اول خرداد آغاز می‌شود

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات، از آغاز فرایند ثبت‌نام پنجمین دوره مسابقات قرآنی مشکات از ابتدای خردادماه سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام پنجمین دوره مسابقات قرآنی مشکات گفت: این مسابقات به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی و فراهم آوردن زمینه‌هایی در جهت انس بیش از پیش با مفاهیم تعالی‌بخش و انسان‌ساز قرآن کریم و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط جامعه، برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مجوز فعالیت و برگزاری این دوره از سوی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور انجام و این مجوز صادر شده است. برهمین اساس ثبت‌نام در پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مشکات از ابتدای خرداد آغاز و به مدت ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات با بیان اینکه در مسابقات امسال به جهت تشویق متسابقان عزیز جوایز رشد ۳۰ درصدی داشته است، گفت: یکی از اهداف مسابقات مشکات ایجاد فضای رقابت سالم در بین جوانان قرآنی و شناسایی ظرفیت‌ها و نخبگان قرآنی کشور است که امیدواریم امسال این هدف به خوبی رخ دهد و این مسئله محقق شود.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: از دیگر قوانین مهم این دوره مسابقات قرآنی مشکات این است که حافظانی که در هر رشته‌ای امتیاز لازم را در مرحله کتبی به‌دست آوردند سال بعد در رشته پایین‌تر نمی‌توانند شرکت کنند. به عنوان مثال اگر فردی به عنوان حافظ کل قرآن در سال گذشته در مرحله کتبی امتیاز لازم را به دست آورده و به مرحله دوم آزمون تصویری راه یافته است، امسال در رشته‌های پایین‌تر حفظ نمی‌تواند شرکت کند و فقط در رشته حفظ کل قرآن می‌تواند انتخاب رشته کند یا تنها باید در رشته‌های آوایی دیگر مانند ترتیل، اذان یا قرائت تقلیدی شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه جزئیات بیشتر این مسابقات به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاع بیشتر در خصوص این مسابقات می‌توانند به سایت دبیرخانه این مسابقه به نشانی www.MQMeshkat.ir و صفحه ایتا آن به نشانی mqmeshkat_ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha