آشنایی با چهره‌های مطرح حاضر در جشنواره قرآنی وزارت علوم
کد خبر: 4139574
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

آشنایی با چهره‌های مطرح حاضر در جشنواره قرآنی وزارت علوم

سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم که این روزها به میزبانی دانشگاه لرستان در جریان است در برخی رشته‌های بخش آوایی با حضور چهره‌های شناخته‌شده‌ای که در مسابقات مختلف توانمندی خود را محک زده و حائز رتبه شده‌اند، برگزار می‌شود.

آشنایی با چهره‌های مطرح حاضر در جشنواره قرآنی وزارت علوم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به لرستان، مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم از یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی دانشگاه لرستان آغاز شده و سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره قرآنی وزارت علوم در 9 بخش و 40 رشته برگزار می‌شود که رقابت‌های مربوط به بخش‌های معارفی و آوایی به صورت حضوری و سایر بخش‌ها به صورت ارسال اثر برگزار می‌شود.

از جمله مهم‌ترین رشته‌های جشنواره‌های قرآنی، رقابت در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم است که معمولاً با حضور چهره‌های شناخته شده در این عرصه برپا می‌شود. با توجه به اینکه این دو رشته از جذابیت بیشتری برای افرادی که در عرصه مسابقات قرآن حضور دارند، برخوردار است، در ادامه تلاش شده است نگاهی به برخی چهره‌های مطرح حاضر در سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم داشته باشیم. چهره‌هایی که هر کدام در بالاترین سطح مسابقات ملی که مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه است حضور یافته و به موفقیت نیز رسیده‌اند.

هادی رحیمی، محمدحسین بهزادفر، محمدرضا احمدی و محمدرسول تکبیری در رشته حفظ کل قرآن از جمله چهره‌های شناخته شده این دوره از مسابقات هستند که از دانشگاه‌های علامه طباطبایی، شهید بهشتی و دانشگاه اصفهان در این رویداد حضور یافته‌اند.

هادی رحیمی با وجود اینکه در رشته حفظ کل قرآن حضور یافته است، اما بیشتر در عرصه تلاوت شناخته شده است و جالب است که تا کنون در رشته تلاوت که فعالیت تخصصی اوست، به محک خود در مسابقات نپرداخته است، رحیمی در سال 1398 و در شصت و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی به عنوان استاد راهنمای نماینده کشورمان(هادی موحدامین) حضور یافت.

او برای ورود به عرصه تلاوت ابتدا دوره‌های موسیقی خود را پشت سر گذاشته است، او بعد از اینکه در دوره ابتدایی، یادگیری موسیقی را به پایان رساند، رفته‌رفته علاقه به قرائت قرآن پیدا کرد. او از همان ابتدای ورود به این عرصه به بحث لحن و نغمات و تنوع فضای موسیقی قرآن گرایش پیدا کرد و همین باعث شد تا خیلی زود بر لحن و صوت و صداسازی تسلط یابد. با وجود این توانمندی‌ها اما ترجیح داده است در عرصه حفظ قرآن به ارزیابی توانایی‌های خود بپردازد.

محمدحسین بهزادفر، متولد ۱۹ بهمن ۱۳۷۹ در شهر تهران است، این چهره قرآنی همچنین در سال ۱۳۹۴ و با کسب رتبه سوم نوزدهمین دوره مسابقات قرآن جایزه بزرگ دبی، یکی از بهترین رتبه‌های نمایندگان ایران در این رویداد را کسب کرد.

بهزادفر در سال ۱۳۹۰ هم به مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش اعزام شد و رتبه اول را به دست آورد. او همچنین رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر را هم در کارنامه دارد. حضور در این مسابقات و کسب رتبه‌های متعدد در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی، از او یک حافظ کل قرآن باتجربه ساخته است، تجربه‌ گرانسنگی که در جوانی به دست آمده و می‌تواند در عرصه‌های حساس‌تر مسابقات قرآن به کمک او بیاید. او در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته حقوق و مالکیت فکری در دانشگاه شهید بهشتی است.

محمدرسول تکبیری یکی دیگر از شناخته‌شده‌های این دوره از مسابقات است، او متولد ۱۳۷۴ در تهران است که از سال ۱۳۸۶ وارد عرصه حفظ قرآن شد و در مدت دو سال کل آیات الهی را حفظ کرد. وی از با تجربه‌ترین شرکت‌کننده‌های این دوره از مسابقات بوده و در سال‌های اخیر به مسابقات بین‌المللی متعددی اعزام شده است که از جمله آنها باید به مسابقات قرآن سودان و الجزایر اشاره کرد.

طی این سال‌ها همواره نام او در بین راهیافتگان به مرحله کشوری و گاه فینال مسابقات سراسری قرآن جهوری اسلامی ایران که بالاترین رویداد قرآنی کشور است، دیده شده است. او هم اینک در دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین مشغول خدمت به ساحت قرآن است.

محمدرضا احمدی، از حافظان شناخته شده قرآن کریم در استان قم است که البته امسال از دانشگاه اصفهان در مسابقات حضور یافته است. وی متولد سال 1366 بوده و از سال 1377 کار حفظ خود را شروع کرد. وی در نهایت طی کمتر از یک سال موفق به حفظ کل قرآن شد. از جمله مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن که این چهره در آن حضور یافته است، مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه است که سال 1397 همراه با امید حسینی‌نژاد، قاری اهل مشهد در آن حضور یافت و در نهایت نیز موفق به کسب رتبه‌ای نشد.

در بخش بانوان این دوره به ویژه در دو رشته قرائت و حفظ، نام دو بانوی قرآنی بیشتر از بقیه آشناست. در رشته حفظ کل قرآن شاخته‌شده ترین چهره را باید حنانه خلفی دانست. وی به نمایندگی از دانشگاه تهران در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم حضور یافته است.

حنانه خلفی در ایام خردسالی در محافل بسیار زیادی حضور می‌یافت و حال آمده است تا شانس خود را برای کسب رتبه در جشنواره قرآنی دانشجویان امتحان کند. خلفی در آزمون سازمان دارالقرآن الکریم شرکت کرده و موفق به کسب مدرک تخصصی درجه دو شده تا طبق قوانین معادل کارشناسی ارشد را دریافت کند. وی در حال حاضر در کنار تحصیل در پایه نهم، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران نیز هست.

یکی دیگر از بانوان شناخته شده حاضر در این دوره فائزه‌السادات قریشی‌نسب است که در رشته قرائت ترتیل و به نمایندگی از دانشگاه یزد به رقابت با دیگر مرتلان پرداخته است. وی تا پیش از این در رشته حفظ قرآن در اجزاء مختلف در مسابقات متعددی شرکت کرده و موفق به کسب رتبه برتر رویدادهایی همچون مسابقات سراسری قرآن، آزمون ترنم وحی مؤسسه کشوری مهد قرآن، مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، مسابقات مشکات، مسابقات مدهامتان، مسابقات تلاوت‌های مجلسی و ... شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha