همایش ملی «دانشگاه آرمانی» در گیلان برگزار شد
کد خبر: 4138333
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

همایش ملی «دانشگاه آرمانی» در گیلان برگزار شد

دومین همایش ملی «دانشگاه آرمانی» در گام دوم انقلاب با حضور عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگران و اساتید دانشگاهی امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب که در تالار حکمیت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب راهگشاست و همه نسبت به تحقق آن همت کنند، اظهار کرد: گام دوم انقلاب، گامی به جلو برای رفع کاستی‌ها و ثبت داشته‌هاست.

وی با بیان اینکه جوانان در گام دوم انقلاب نقش مهمی دارند و مخاطب اصلی هستند، آنان‌ می‌توانند در این رابطه تحول ایجاد کنن، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب تکمیل پروژه ناتمام انقلاب بوده و هدف آن نیز جوانان است تا کار را به سمت اهداف و آرمان‌های تحقق نیافته پیش ببرند که این خود یکی از موارد مهم در حوزه عدالت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی با شعارهای ویژه، گفت: شعارهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن کماکان قابل دفاع است، انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی، چالش‌های داخلی و تحریم‌ها گام‌های رو به جلو بسیاری برداشته است.

کلانتری بیان کرد: در دانشگاه آرمانی معاونت آموزشی جایگاه متفاوتی می‌یابد، به همان میزان که معاونت آموزشی مطرح است معاونت فرهنگی هم بوده ضمن اینکه ارکان دانشگاه هم متفاوت می‌شود. در دانشگاه آرمانی استاد و دانشگاه نقش متفاوت می یابد همه دست به دست هم می‌دهند تا دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد.

فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان هم اظهار کرد: این همایش ملی با هدف گفتمان‌سازی علمی برای نیل تدریجی به ایجاد دانشگاه‌های آرمانی، ترسیم الگوی آرمانی از یک دانشگاه بر اساس تراز انقلاب اسلامی، رصد و پایش وضعیت فعلی این مراکز علمی و نقصان نسبت به الگوی آرمانی و ارائه راهبردها و راهکارهای مرتبط برگزار شد.

رئیس دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه دانشگاه آرمانی در تراز انقلاب و نظام اسلامی باید از دو ویژگی «اسلامی» و «جامعه محوری» برخوردار باشد، افزود: خروجی دانشگاه آرمانی در تراز انقلاب اسلامی باید افرادی مانند ابوعلی سینا و خواجه نصیرالدین طوسی باشد؛ دانشگاه جامعه محور نیز دانشگاهی است که در علم آن سودی وجود دارد و کاربردی است.

عبدالکاظم مجتبی‌زاده، دبیر علمی این همایش هم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش، گفت: جامعه در دانشگاه آرمانی، کارآفرینی، خانواده، فرهنگ، ارتباطات، دانشگاهیان و انقلاب اسلامی در دانشگاه آرمانی از محورهای این همایش بود که علاقمندان با این محورها و زیرمحورهای تعریف شده در آن مقاله ارائه دادند. 50 مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب ارسال شد که پس از داوری و بررسی، هفت مقاله برای سخنرانی و 15 مقاله در قالب پوستر انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha