نکوداشت شهدای خردسال گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4137767
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

نکوداشت شهدای خردسال گیلان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه نام ۲۳ شهید خردسال در استان ثبت شده است، گفت: نکوداشت شهدای خردسال استان گیلان با عنوان «بچه‌های آسمان» چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

اسماعیل ایوبی راد معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان

اسماعیل ایوبی‌راد، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری نکوداشت شهدای خردسال استان خبر داد و اظهار کرد: گیلان 23 شهید خردسال دارد که زیر 9 سال داشتند و بر اثر بمباران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار با موضوع گفتمان ایثار و شهادت به میزبانی استان گیلان در حال برگزاری است، افزود: در مرحله ملی 15 اثر از سراسر کشور در این دوره از جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار برگزیده شدند.

ایوبی‌راد با بیان اینکه 35 اجرای نمایش تئاتر در بازه 11 تا 14 اردیبهشت‌ماه با حضور 120 هنرمند در شهرستان‌های مختلف استان برنامه‌ریزی شده است، گفت: برگزاری نکوداشت شهدای خردسال استان گیلان با عنوان «بچه‌های آسمان» یکی از برنامه‌های جانبی سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان است که روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه ساعت 19 و 30 دقیقه در پیاده راه فرهنگی رشت با حضور خانواده شهدا و مسئولان برگزار می‌شود.

گفتنی است، افتتاحیه سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار صبح امروز، 11 اردیبهشت‌ماه با ادای احترام هنرمندان، مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و داوران جشنواره به مقام شهدا در شهر لاهیجان برگزار شد.

جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا و ایثارگران و شهدای محور مقاومت(شهدای مدافع حرم)، سبک زندگی ایثارگرانه، ایثار اجتماعی در دوران معاصر، جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر، جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب، جلوه‌های ایثار در آثار نمایشی کودک و نوجوان گروه سنی «الف و ب» از موضوعات آثار این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha