موکب‌های اربعین در سمنان ملزم به دریافت مجوز شدند
کد خبر: 4136970
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

موکب‌های اربعین در سمنان ملزم به دریافت مجوز شدند

دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: برای جلوگیری از تعدد موکب‌ها و همچنین ارتقای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سال جاری، موکب‌های استان فقط با مجوز ستاد اربعین برپا خواهند شد.

ارسالی// موکب‌های اربعین سمنانی ملزم به دریافت مجوز شدند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، حسن اسلامی‌راد، دبیر ستاد اربعین استان، امروز، 8 اردیبهشت با بیان اینکه روند اجرای عملیات اربعین از ۲۷ مردادماه یا اول ماه صفر، در سراسر کشور و از جمله استان سمنان آغاز می‌شود، گفت: برای اجرای برنامه‌های ستاد اربعین در استان کمیته‌های مختلف تشکیل شده و کارها دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: این کمیته‌ها و مواکب باید اقدامات خودشان را برای اربعین پیش رو ارائه و پیشنهاد کنند که در این راستا یکی از تأکیدات ما برای برگزاری مراسم اربعین سال جاری، پیش‌بینی امکانات حمل و نقل توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که از همین حالا باید نیازها احصا و مراتب پیش بینی شود.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با تأکید بر اینکه امسال نیز سمنان معین استان ایلام در بحث اربعین خواهد بود، گفت: در استان ایلام و مرز مهران زمینی در اختیار استان سمنان گذارده شده که امیدواریم به همت خیران، این زمین تا ابتدای شروع عملیات اربعین ساخته شود و بتوانیم زیرساختی را در مرز برای زائران ایجاد کنیم چرا که نیاز مبرمی به این موضوع وجود دارد.

اسلامی‌راد افزود: اربعین در فصل گرما است لذا باید تمام خدمت‌رسانان به زائران  امکان استفاده از وسایل سرمایشی را فراهم آورند تا زائران دچار مشکل نشوند که برای این منظور نیاز است که مکان مناسبی در مرز مهران برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شود.

به گفته وی؛ کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین مسئولیت مواکب را برعهده خواهد داشت که بر این اساس این کمیته تمام مواکب را باید ارزیابی کند و از آنجا که یکی از مسائل مهم در اربعین تعدد مواکب است، لذا صدور مجوز برای حضور موکب‌ها در اربعین امسال باید حتماً به تصویب ستاد اربعین استان برسد تا بتوانیم درخواست‌های موکب‌ها را بررسی کنیم و از سوی دیگر اگر موکب‌ها با هم دیگر کار کنند، می‌توانیم کیفیت خدمات را بهبود ببخشیم.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با اشاره به اینکه در سال 1401، سمنان توانست رتبه دوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین را به دست بیاورد، اظهار کرد: در سال جاری علی رغم اینکه مواکب فقط با مجوز ستاد اربعین استان مجوز برپایی پیدا می‌کنند، موضوع تفکیک مسئولیت‌ها را نیز خواهیم داشت تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha