فاز اول شرکت صنایع پوشش ایران وارد مدار تولید شد
کد خبر: 4136790
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

فاز اول شرکت صنایع پوشش ایران وارد مدار تولید شد

فاز اول شرکت نساجی صنایع پوشش ایران با اشتغال 50 نفر وارد مدار تولید شد.

شرکت نساحی صنایع پوشش ایران

به گزارش ایکنا از گیلان، شرکت صنایع پوشش ایران روز گذشته، 6 اردیبهشت‌ماه در مراسمی با حضور مسئولین استانی و کشوری بار دیگر وارد مدار تولید شد و فاز اول این شرکت بزرگ با اشتغال 50 نفر افتتاح شد و به زودی با افتتاح فاز دوم میزان اشتغال به 200 نفر افزایش خواهد یافت.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در مراسم احیا و باز آفرینی اولین مرحله باز تولید شرکت صنایع پوشش ایران اظهار کرد: استان گیلان در گذشته یکی از قطب‌های مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می‌رفت. به دلیل سوء مدیریت‌ها در سالیان گذشته این صنعت بزرگ با مشکلات جدی مواجه شد اما دولت انقلابی و مردمی سیزدهم عزم خود را برای احیای واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل شده از جمله کارخانه‌های نساجی گیلان جزم کرده است.

وی با اشاره به احیای 172 واحد تولیدی و صنعتی گیلان در سال 1401 و کاهش نرخ بیکاری به میزان دو درصد کمتر از میانگین کشوری، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقشی مهمی در احیای کارخانه‌های تولیدی به ویژه صنعت نساجی در گیلان داشته است. در بررسی‌های انجام شده مشخص است که بسیاری ازکارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل شده استان دارای مشکلات حقوقی و قضایی بوده و یا به دلیل عدم دریافت به موقع تسهیلات دچار رکود شدند و دولت تلاش می‌کند این نقیصه را بر طرف کند.

استاندار گیلان گفت: براساس رصد سامانه کشوری، الحمدالله موفق شدیم در گیلان 108 درصد از تعهدات ایجاد اشتغال را طی سال گذشته محقق سازیم و یکی از دلایل کاهش میانگین نرخ بیکاری در منطقه انجام همین تعهدات است.

علی خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه شرکت صنایع پوشش ایران طی دو دهه اخیر دچار فراز و نشیب‌های فراوانی شد، اظهار کرد: در شرایط سخت و طی سال‌ها تلاش سر انجام این ثروت ملی احیا شد. با همت مدیران کشوری و استانی توانستیم یکی از سوله‌هایی که قابلیت احیا دارد با تأمین اعتبار 61 میلیارد تومانی فاز اول به چرخه تولید برسانیم.

وی افزود: در تلاش هستیم شرکت صنایع پوشش را به قطب علمی نساجی تبدیل کنیم و در آینده بتوانیم دانشکده علمی کاربردی نساجی را در اینجا داشته باشیم، گیلان در روزگاری قطب نساجی کشور بود اکنون هم به همان جایگاه با شیوه‌های نوین و روش‌های علمی برسد. در حال حاضر با ایده آل مدنظر فاصله دارد که به نوسازی و بازسازی در فازهای مختلف نیاز است.

کبری مهرورز، سرپرست شرکت صنایع پوشش ایران هم تصریح کرد: شرکت پوشش ایران از اوایل سال 1400 با احیای اولین سالن ریسندگی فعالیت خود را آغاز کرد و به تولید آزمایشی هم رسید و طبق برنامه ریزی در یک‌ماه آینده به اولید انبوه می‌رسد.

وی با افتتاح این مرحله برای 120 نفر اشتغالزایی می‌شود، افزود: سالن بافندگی هم احیا شده که تعدادی از ماشین آلات لازم از چین وارد و بخشی از تولید هم آغاز شده، مورد بعد تاسیس فروشگاه نساجی بود که به اتمام رسیده و آماده عرضه محصولات است؛ مرحله بعدی راه اندازی سالن رنگرزی و چاپ بوده که از پروژه‌های امسال است و در دستورکار قرار دارد.

گفتنی است؛ بخشی از ساختمان شرکت صنایع پوشش ایران سال 1383 در جریان بارش برف سنگین شهر رشت فرو ریخت و پیامد آن به علت واگذاری نادرست این واحد تولید و نابودی کارخانه بیش از دو هزار کارگر بیکار شدند.

انتهای پیام
captcha