نخستین گردهمایی قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان منطقه 2 تهران برگزار شد + عکس
کد خبر: 4134896
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

نخستین گردهمایی قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان منطقه 2 تهران برگزار شد + عکس

نخستین گردهمایی قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان منطقه 2 آموزش و پرورش تهران در حرم بینانگذار کبیر انقلاب برگزار شد.

نخستین کنگره قرآن کریم آموزش و پرورش منطقه ۲ تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین کنگره قرآن کریم آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران با حضور میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مهدی صالحی، شهردار منطقه 2 تهران و مسئولان کشوری و با دعوت از قریب دو هزار دانش‌آموز تهرانی و فرهنگیان و قاریان و اساتید بین‌المللی قرآنی، عصر امروز، 28 فروردین‌ماه در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

این برنامه که با گویندگی محمدرضا پورمعین از پیشکسوتان قرآنی همراه بود، با اجرای سرود ملی توسط رزم‌‌نوازان دانشگاه افسری امام علی(ع) آغاز شد و در ادامه یکی از قاریان دانش‌آموز به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت.

سپس انصاری، از مدیران ارشد فرهنگی مرقد مطهر امام(ره) ضمن خوشامدگویی به دانش‌آموزان حاضر در این محفل قرآنی، گفت: میزبانی از این مراسم و تجلیل از شما دانش‌آموزان و خادمان قرآن از آموزش و پرورش منطقه دو مایه افتخار است.

در ادامه این مراسم علی عزتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران نیز بیان کرد: این محفل با عظمت با حضور شما دانش‌آموزان و فرهنگیان قرآنی رنگ پیدا می‌کند. قرآن، کتاب نجات و مایه هدایت بشر است و تمسک جستن به آن و عملیاتی کردن آموزه‌های آن موجب رهایی از گمراهی و ضلالت می‌شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همراهی دست‌اندرکاران در اجرای مطلوب این کنگره قرآنی، اضافه کرد: معاونت فرهنگی آستان حضرت امام خمینی(ره)، ستاد اقامه نماز استان تهران، شهرداری منطقه ۲، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناحیه مقاومت شهید باهنر و ... از جمله نهادهای همکار در برپایی این مراسم قرآنی بودند.

سپس کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری پخش شد و در ادامه محمدجواد یامی، دانش‌آموز قاری آیاتی را تلاوت کرد و در بخش بعدی از مجموعه قرآنی صبر(صابر)، (دربردارنده مجموعه‌ای از آیات با محتوای صبر تألیف جمعی از همکاران آموزش و پرورش منطقه 2) رونمایی شد.

هم‌خوانی اسماءالحسنی فارسی با هدف ایجاد نشاط و شور و معنویت میان دانش‌آموزان و اجرای گروه دانش‌آموزی پسرانه مشکات و تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانش‌آموز و خادمان قرآن، اجرای گروه همخوانی دانش‌آموزان ناشنوا (اشاره دستان) با موضوع حضرت مهدی(عج)، آشنایی با حافظ کل نوجوان و ارائه محفوظات، قرائت دعای ختم قرآن و صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط حنانه خلفی و ... از دیگر بخش‌های این کنگره قرآنی بود.

خلق اثر خط و نقاشی و تصویرسازی از تمثال حضرت امام خمینی(ره) توسط آقامحمدی از چهره‌های برجسته هنری و فرهنگیان منطقه 2 آموزش و پرورش تهران و اهدا به حرم امام(ره)، اهدای هدیه نفیس به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم و ضیافت افطاری، پایان‌بخش این برنامه چند ساعته بود.

یادآور می‌شود، این برنامه در برخی از قسمت‌ها همزمان از کانال قرآن، عترت و نماز شهر تهران در شبکه شاد پخش شد.

انتهای پیام
captcha