عید فطر در «دیربورن» آمریکا تعطیل اعلام شد
کد خبر: 4134856
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

عید فطر در «دیربورن» آمریکا تعطیل اعلام شد

مسئولان شورای شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا در اقدامی بی‌سابقه، روز عید فطر و قربان را برای کارمندان خود تعطیل رسمی اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شورای شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا اعلام کرد که به کارمندان شهرداری، در روز اعیاد  فطر و  قربان مرخصی رسمی اعطا و تمام دفاتر خود را تعطیل می‌کند. این نخستین شهرداری در ایالات متحده است که به مناسبت اعیاد اسلامی، تعطیل رسمی اعلام می‌کند.

در ماه رمضان امسال، شورای شهر دیربورن، جشنواره‌ای را با عنوان «جشنواره رمضان» برگزار کرد که شامل برنامه‌هایی با حضور مسلمانان روزه‌دار به همراه سایر ساکنان شهر بود. رسانه‌های آمریکایی این جشن‌ها را  تاریخی و اولین در نوع خود در کشور توصیف کردند.

به گزارش روزنامه آمریکایی دیترویت فری پرس، این اولین بار است که شورای شهر دیربورن به سازماندهی و حمایت از رویدادهای ماه رمضان و عید فطر در شهری که عرب‌تباران مسلمان 47 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، کمک کرده است.

این رویدادهای بی‌سابقه به همت عبدالله حمود، شهردار مسلمان عرب‌تبار این شهر برگزار شده که سال گذشته به عنوان اولین شهردار مسلمان عرب آمریکایی دیربورن که یکی از بزرگترین جوامع عرب و مسلمان در ایالات متحده را داراست، انتخاب شد.

شورای شهر دیربورن پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که در تعطیلات عید سعید فطر که احتمالا روز جمعه (اول اردیبهشت ماه) خواهد بود، علاوه بر دفاتر شورای شهر،  کتابخانه‌های عمومی شهر و دادگستری را تعطیل می‌کند. این اولین بار است که ادارات شهرداری به مناسبت عید تعطیل می‌شوند.

شهردار شهر پیشنهاد تعطیلی عید سعید فطر برای ادارات وابسته به شورای شهر را مطرح کرد که به تصویب شورا رسید؛ این در حالی است که پیش از این تنها برخی از مؤسسات آموزشی در عید فطر تعطیل می‌شدند.

شورای شهر دیربورن به ریاست عبدالله حمود از برگزاری مراسم جشنی در روز شنبه، دوم اردیبهشت ماه به مناسبت عید سعید فطر خبر داد که شامل صبحانه، فضاهای بازی و برنامه‌های مختلف خواهد بود.

انتهای پیام
captcha