انتخاب نخستین معاون شهردار مسلمان در برایتون انگلیس
کد خبر: 4145289
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

انتخاب نخستین معاون شهردار مسلمان در برایتون انگلیس

برای اولین بار یک مسلمان به عنوان معاون شهردار شهر برایتون اند هاو در جنوب شرقی انگلیس برگزیده شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر برایتون، در یک اقدام تاریخی، محمد اسدالزمان، عضو شورای شهر را به عنوان معاون شهردار منصوب کرد.

اسدالزمان درباره این انتخاب گفت: خوشحال و مفتخرم که از من خواسته شد معاون شهردار شهر فوق‌العاده خود باشم. وی افزود: من احساس می‌کنم این انتخاب به معنای به رسمیت شناختن اشتیاق من برای ترویج تساهل، تنوع و فراگیری در برایتون اند هاو است. من به عنوان معاون شهردار و بعداً شهردار، به مشارکت و سازماندهی فعالیت‌های چندفرهنگی که همه از آن استقبال می‌کنند، ادامه خواهم داد.

من یکی از بنیانگذاران گروه چند فرهنگی برایتون اند هاو بودم که تنوع، برابری، همزیستی و انسجام اجتماعی را از طریق رویدادها و برنامه‌های چند فرهنگی ترویج می‌کند که شامل رویدادهای اجتماعی، کمک به بزرگداشت مشاهیر محلی است.

اسدالزمان که متولد بنگلادش است در سال 1995 به بریتانیا نقل مکان کرد و با بسیاری از موسسات خیریه و سازمان‌های فرهنگی در سراسر شهر همکاری کرد و در 27 سال گذشته در جامعه شناخته شده بود. او پیش از این با وزارتخانه امور آبیاری و توسعه آب کار می‌کرد.  کمک او به جامعه با جوایز بسیاری و دعوت به بازدید از کاخ باکینگهام همراه شد.

وی گفت: من بسیار مشتاقانه منتظر حمایت از شهردار جدیدمان، جکی اوکوئین، در انجام وظایف رسمی خود در سال جاری و ایفای نقش خود به عنوان شهردار در سال آینده هستم. این باعث افتخار است که به عنوان نماینده این شهر انتخاب شده‌ام.

بسیاری از مسلمانان اخیراً در انگلستان به نقاط عطف سیاسی جدیدی دست یافته‌اند. در بولتون، محمد ایوب، عضو شورای شهر پس از مراسم تحلیف در تالار شهر چهارشنبه گذشته، شهردار این شهر شد. ماه گذشته، یاسمین دار، عضو شورای شهر منچستر، به عنوان اولین زن مسلمان، به عنوان شهردار منچستر انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha