سختی‌های تازه مسلمانان در دانمارک
کد خبر: 4131775
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

سختی‌های تازه مسلمانان در دانمارک

براساس یک گزارش تازه مسلمانان در دانمارک با سختی‌ها و مشکلاتی مثل نفرت‌پراکنی و تبعیض مواجه هستند.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، جمال ماتیاس مسلمان دانمارکی است که پس از گرویدن به دین اسلام، سومین ماه رمضان خود را سپری می‌کند، اما گرویدن او به اسلام در کشوری با اقلیتی مسلمان که سرشار از احساس نفرت و دشمنی با مسلمانان است، موضوع آسانی نیست.

وی در سخنانی با اشاره به این موضوع می‌گوید: ما در خارج از مساجد، چه از طرف خانواده و چه دوستانی که بتوانند تجربه دینی ما را درک کنند یا به اشتراک بگذارند، حمایت نمی‌شویم و این احساس تنهایی در ماه رمضان بیشتر می‌شود. این درحالی است که در کشورهای با اکثریت مسلمان، حتی اگر در کشورهای غیراسلامی زندگی کنند، افراد از طرف خانواده، دوستان و نزدیکان حمایت می‌شوند و این حمایت در ماه رمضان نمود بیشتری دارد.

این سخنان درحالی مطرح می‌شود که کشور دانمارک در سال‌های اخیر شاهد بحث‌ها و اختلافات سیاسی در خصوص موضوع ادغام مسلمانان در جامعه این کشور بوده است و مسائلی مثل داشتن پوشش حجاب و یا ذبح حلال از جمله مواردی است که تظرات مختلفی درباره آن‌ها مطرح شده است.

به باور صاحب‌نظران، ریشه طرح این گونه مسائل به واسطه مخالفت طیف سیاسی حاکم در دانمارک با به رسمیت‌شناختن و پذیرش وجود پدیده اسلام‌هراسی در این کشور است.

درصد مسلمانان دانمارک 5 درصد تخمین زده می شود که اکثر آن‌ها یا مهاجر هستند یا فرزندان مهاجران ترکیه‌ای، پاکستانی، عراقی و سومالیایی هستند. ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از دانمارکی‌ها نیز اخیراً مسلمان شده‌اند.

در گزارش اسلام‌هراسی اروپا در سال 2022، دانمارک را در کنار فرانسه و اتریش به عنوان کشورهایی هستند که بیشترین مورد از آسیب‌های مربوط به اسلام‌هراسی در آن‌ها ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha