افزایش ۳۰ درصدی استقبال گردشگران از اماکن مذهبی گیلان
کد خبر: 4129943
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

افزایش ۳۰ درصدی استقبال گردشگران از اماکن مذهبی گیلان

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی بازدید گردشگران نوروزی از اماکن مذهبی و بقاع استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار نفر از اماکن زیارتی و بقاع متبرکه گیلان بازدید کرده‌اند.

امامزاده هاشم

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، رضا حسن‌پور، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش حضور گردشگران در اماکن مذهبی و بقاع استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 300 هزار نفر از اماکن زیارتی و بقاع متبرکه گیلان بازدید کرده‌اند، با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان استقبال گردشگران از اماکن مذهبی گیلان نظیر امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم در شفت، عون ابن محمد در ماسوله، سیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، امامزاده ابراهیم و قاسم در آستارا، امام زاده‌هاشم در رشت 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ساماندهی سفر با تعریف مسیر‌های گردشگری برای رفاه حال مسافران و گردشگران، افزود: برای ارائه بهتر امکانات رفاه حال گردشگران بهتر است از استفاده بیش از ظرفیت یک منطقه اجتناب شود. با وجود حجم بالای مسافر و گردشگر در ماسوله از گردشگران می‌خواهیم با مطالعه مسیر‌های گردشگری استان از همه‌ اماکن تفریحی و گردشگری استان بهره‌مند شوند.

گفتنی است، براساس آخرین آمارها استان گیلان در دور نخست تعطیلات نوروزی امسال میزبان بیش از ۸ میلیون و ۳۳ هزار مسافر بوده است؛ پنج میلیون و ۶۴۷ هزار و ۴۸۰ نفر از این تعداد مسافر در مراکز ثابت و موقت گیلان اقامت گزیده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱۹ درصد رشد داشته است.

در مدت مذکور ۲۵۱ گردشگر خارجی به استان سفر کرده‌اند. موزه‌ها و بناهای تاریخی در ماه مبارک رمضان هم پذیرای گردشگران هستند و در این مدت بیش از ۳۱۱ هزار گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان بازدید کرده‌اند. گیلان دارای سه هزار و ۴۸۳ واحد تأسیسات گردشگری بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری استان شاغل هستند.

انتهای پیام
captcha