عذرخواهی جشنواره ملبورن به دلیل استفاده از لفظ جلاله در طراحی لباس
کد خبر: 4127662
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

عذرخواهی جشنواره ملبورن به دلیل استفاده از لفظ جلاله در طراحی لباس

نمایش لباسی که لفظ جلاله الله بر روی آن نقش بسته بود در جشنواره مد ملبورن باعث واکنش مسلمانان و در نهایت عذرخواهی مسئولان این جشنواره شد.

عذرخواهی جشنواره ملبورن به دلیل استفاده از لفظ جلاله در طراحی لباس

به گزارش ایکنا به نقل از The Sydney Morning Herald، این جشنواره روز یکشنبه، 21 اسفند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام طرح‌ها را از روی لباس‌هایی که با عنوان رؤیای یک مرد نیست (NOT A MAN’S DREAM)  در کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حذف کرده است. مسئولان این جشنواره از رسیدگی به شکایات مربوط به طرح‌ها خبر داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: ما برای هر گونه توهین ناشی از طراحی برخی لباس‌های تولید شده توسط NOT A MAN’S DREAM عذرخواهی می‌کنیم، این جشنواره قصد نداشت به کسی در جامعه بی‌احترامی کند.

NOT A MAN'S DREAM توسط سامانتا سنت جیمز در سال 2022 به عنوان یک برند زنانه و مردانه که سبک‌های قدیمی را به چالش می‌کشد با هدف ایجاد نوآوری و تنوع در صنعت مد تأسیس شد.

این برند رو به رشد برنده جایزه در جشنواره مد استرالیا در سال گذشته بود.

سنت جیمز در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد اعلام کرد: «من برای هر گونه توهین یا بی‌احترامی ناشی از قطعات خاصی که در برند NOT A MAN'S DREAM  نشان دادم عذرخواهی می‌کنم. متوجه شدم که چگونه برخی از لباس‌ها توهین‌آمیز بودند. این خلاف قصد من بود و برای آن، واقعاً متاسفم.»

حداقل دو طرح این برند در رویداد مد ملبورن که روز گذشته برگزار شد حاوی عباراتی به زبان عربی با عنوان خدا با من راه می‌رود (الله يمشی معي)، بودند.

بلال رئوف، سخنگوی شورای ملی خطیبان استرالیا، با اشاره به اینکه کلمه الله توسط افراد دارای ادیان مختلف استفاده می‌شود، گفت که این طراحی لباس‌ها با این عبارت هتک حرمت است.

رئوف تصریح کرد: استفاده از برخی کلمات و نمادهایی که دارای اهمیت مذهبی هستند باید با احترام استفاده شود. متأسفانه، استفاده از نمادها و کلمات مقدس در حال افزایش است. الله، که در زبان عربی به معنای خداست، توسط مسیحیان و مسلمانان عرب‌زبان در سراسر جهان استفاده می‌شود. استفاده از چنین کلمه‌ای با بی‌ادبی و بی‌احترامی که در جشنواره مد ملبورن رخ داد، مناسب نیست.

انتهای پیام
captcha