برپایی طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در 15 بقعه آستانه اشرفیه
کد خبر: 4127139
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

برپایی طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در 15 بقعه آستانه اشرفیه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه گفت: طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان از ۲۵ اسفندماه امسال تا پایان ماه مبارک رمضان در ۱۵ بقعه متبرکه شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خوبرو رئیس اوقاف آستانه اشرفیه

حجت‌الاسلام عباس خوبرو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از اجری طرح آرامش بهاری در نوروز 1402 خبر داد و اظهار کرد: «آرامش بهاری»از ویژه برنامه‌های عید نوروز، طرحی مبتنی بر خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مجاورین بقاع متبرکه، زائرین و مسافران نوروزی است. طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان از ۲۵ اسفندماه امسال تا پایان ماه مبارک رمضان در ۱۵ بقعه متبرکه شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

وی افزود: اماکن متبرکه و امامزادگان یکی از مکان‌هایی است که مسافران برای بازدید و گردش در ایام نوروز مدنظر قرار می‌دهند لذا برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده و ۱۵ بقعه متبرکه شاخص میزبان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی هستند که در همین راستا روحانیون و ائمه جماعت هم در بقاع متبرکه مستقر می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف آستانه اشرفیه گفت: برنامه‌های مختلفی مانند برگزاری نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، اجرای مسابقات فرهنگی و متنوع، برگزاری مراسم تحویل سال نو، آذین‌بندی بقاع متبرکه و پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و غبارروبی و گلباران مزار شهدای آرمیده در بقاع متبرکه و امامزادگان و نظافت و پاکیزگی محیط و سرویس‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های طرح‌ آرامش بهاری می‌باشد.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های طرح ضیافت الهی بیان کرد: برای ماه رمضان و در راستای اجرای طرح ضیافت الهی نیز اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، افطاری ساده، برپایی محافل انس با قرآن و جزء خوانی قرآن کریم، مراسم احیای شب رحلت حضرت خدیجه مادر امت در شب دهم ماه مبارک رمضان، مراسم جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه رمضان، برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع) در دستورکار می‌باشد. 

خوبرو تأکید کرد: برای بهتر برگزاری این طرح‌ها و برنامه‌ها، جلسه توجیهی با حضور هیأت امنا و مدیران مراکز افق امامزادگان در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha